Industria de publicitate din Marea Britanie a trecut in 2009 prin cea mai mare scadere a numarului de angajati, similara crizei financiare din anii’90, raportand un declin de 23% in randul angajatilor cu varsta sub 25 de ani, informeaza The Guardian.
Astfel, in 2009 agentiile de publicitate din Marea Britanie au renuntat la 1.500 de angajati, numarul acestora atingand 18.635. Potrivit IPA, asociatie din care fac parte 264 de agentii care detin peste 80% din piata de publicitate britanica, aceasta a fost cea mai puternica scadere a numarului de angajati din 1991, cand industria a pierdut 1.800 de specialisti.

Personalul in aceasta industrie a mai scazut doar de trei ori de atunci – 1993 (-900 angajati), 2003 (-164) si in 2007 (-100).

Anul trecut a reprezentat o perioada dificila si pentru cei care intentionau sa intre in aceasta industrie. Doar 242 de incepatori au reusit sa isi gaseasca un loc de munca.

De asemenea, numarul total de angajati cu varsta sub 25 de ani a scazut cu 22,7% in 2009, de la 3.565 la 2.756. In general, 45% din angajatii agentiilor de publicitate din Marea Britanie aveau 30 de ani sau putin sub aceasta varsta, in timp ce 37% aveau varste cuprinse intre 31 si 40 de ani.

Pentru a reduce efectele recesiunii, 16% dintre agentiile de publicitate au redus programul de lucru, iar 18,7% le-au permis angajatilor sa isi ia perioade sabatice sau concedii fara plata.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri