Google, cel mai popular motor de cautare, a prezentat o reclama cu o durata de un minut, in valoare de 5 milioane dolari in timpul Super Bowl, evenimentul sportiv cu cea mai mare audienta in SUA, utilizarea reclamei TV fiind un eveniment rar pentru compania de Internet, scrie Bloomberg.

In mod obisnuit, Google nu a investit in reclamele televizate pentru a-si prezenta produsele, desi a mai folosit televiziunea in urma cu un an, cand a promovat browser-ul web Chrome.

Aceste reclame, care au fost dezvoltate de angajatii Google din Japonia, au fost prezentate prima oara pe site-ul de video-sharing YouTube. De asemenea, spotul din timpul Super Bowl face parte dintr-o serie de clipuri video prezente pe YouTube de mai bine de trei luni.

Google a creat aceasta campanie ca un raspuns la importanta investitie Microsoft in marketing-ul pentru noul motor de cautare Bing. Desi Bing a atras utilizatori ai serviciului de cautare Yahoo, a determinat Google sa isi apere dominatia.

"Nu am vrut sa cream o reclama pentru Super Bowl sau pentru televiziune", a declarat directorul executiv, Eric Schmidt. "Obiectivul nostru este de a crea o serie de clipuri scurte despre produsele si utilizatorii nostri, si despre cum interactioneaza acestia. Deoarece am avut o reactie pozitiva pe YouTube, am decis sa impartim acest continut cu o audienta mai mare", a adaugat oficialul.





Schmidt a declarat in urma cu o saptamana pe site-ul de micro-blogging Twitter ca este nerabdator sa vada meciul de fotbal american. Analisti din industrie anticipau atunci un spot pentru noul telefon mobil Nexus One.

CBS, televiziunea ce difuzeaza meciul, a anuntat ca pentru un spot de cu o durata de 30 de secunde pretul depaseste 3 milioane dolari.

Meciul a atras aproximat 100 milioane de telespectatori si a depasit recordul din anul anterior.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
O altfel de cerinta in America: masini fara volan si pedale