Mai multe ziare europene, printre care si Le Figaro, au anuntat ca din aceasta primavara vor incepe taxarea accesului pentru continutul online, ca urmare a scaderii tirajului si a veniturilor din publicitate, scrie The Guardian.

Publisherul Axel Springer a anuntat ca va implementa aceasta taxa pentru publicatiile sale germane Berliner Morgenpost si Hamburger Abendblatt. Acest anunt vine dupa ce ziarul francez Le Figaro si Times Online vor sa introduca din aceasta luna modelul de taxare a continutului virtual.

Accesul catre continutul pentru site-ul morgenpost.de va costa acum cinci euro pe luna. Un abonament premium pentru abendblat.de va costa opt euro pe luna. Abendblatt.de ofera cititorilor online un mix intre continutul gratuit si cel premium, taxand continutul specific zonei Hamburg, in timp ce stirile nationale sunt gratuite.

In decembrie, publisher-ul a lansat o aplicatie de plata pentru iPhone la doua dintre ziarele sale germane, tabloidul Bild si Die Welt. Tot atunci, Christoph Keese, din partea publisherului, a declarat ca grupul sau vrea sa colaboreze cu Google si alte motoare de cautare pentru a dezvolta un sistem direct de plata, care sa taxeze utilizatorii pentru articolele individuale cand acestia le acceseaza din rezultatele de cautare.

Potrivit Le Monde, publicatiile franceze Le Figaro si L'Express se pregatesc pentru de a restrictiona continutul online pentru a determina cititorii sa plateasca.

L'Express a anuntat ca va amana implementarea taxarii continutului din cauza faptului ca aceasta ar putea sa coste mai mult decat veniturile pe care le va aduce.

Le Figaro, care este cel mai vechi ziar francez, a anuntat ca va introduce taxarea continutului online in acesta luna, dupa ce a fost amanata in luna ianuarie. La fel ca multe ziare, tirajul Le Figaro a scazut de la 366.529 in 2001 la 320.000 in 2008.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri