Bogdan Naumovici, director de creatie 23 Communication si unul dintre cei mai cunoscuti oameni din industria publicitatii din Romania, propune 10 sugestii pentru agentiile din online in relatia cu clientii.
1. Scoateti capul din pamant. Uitati putin de toata tehnologia si cat timp vreti sa faceti bani din acest lucru ganditi-va cu cine vreti sa vorbiti si la faptul ca cei mai multi oameni de la care vreti sa obtineti acei bani nu sunt ca voi. Exemple precum Nelu Iordache, Blue Air, Marius Tuca, ce nu stiu engleza si agentiile nu stiu cum sa comunice cu ei.

2. Intelegeti business-ul clientilor. Majoritatea agentiilor nu inteleg afacerea clientilor. De cele mai multe ori vor sa puna in practica ideea lor pe banii altora.

3. Nu vindeti ore de creatie si comisioane de media. Industria de advertising a facut-o pentru foarte multi ani. Vindeai niste ore. Nu faceti acest lucru, sunt agentii de publicitate care mor de foame pentru ca vand niste ore.

4. Creati plusvaloare si monetizati-o. Online-ul a plecat ieftin si este foarte foarte greu sa il mai faci scump. Oamenii nu vor sa vanda click-uri vor sa vanda un produs, bere, masini etc. Silver Mountain au venit la noi cu 450.000 de euro si ne-au rugat sa le facem o campanie. Ideea era focusgrupuri cu miliardari, Ilie Nastase, Tiriac si altii. Le-am vandut o prezentare PowerPoint, va costa 60.000 de euro. Nu le-am vandut un ad ci o idee despre cum sa faca un business fara sa cheltuiasca 450.000 de euro. Au fost dispusi sa plateasca o idee.

5. Lucrati cu cat mai multi clienti. Invatati extrem de mult de la foarte multi clienti. E gresit sa lucrezi cu un singur client, pentru ca se acumuleaza toate frustrarile, e ca in casnicie. Plus ca iti ia toata energia si nu mai vezi ce se intampla in piata.

6. Pozitionati-va. Specializati-va. Toata lumea este suparata pe taxa de pitch, clientii invita la pitch 10 agentii, pentru ca nu stie care este buna. Aici este vina agentiilor pentru ca nu au stiut sa se specializeze, sa se pozitioneze: ”De aia suntem noi buni. Suntem agentia de online care facem asta, si o facem numai noi”.

7. Intreceti-va permanent. Cand nu mai exista competitie nu mai exista calitate.

8. Profitati de inceputuri. Riscati. Educati. Vorbim de o industrie mai mica. Acum e momentul sa riscati, sa gresiti, sa invitati.

9. Nu va automatizati. Agentiile care au avut maxim 5 oameni de calitate au fost lideri de piata. Daca aveti norocul sa aveti 3-4 oameni buni, tineti-i impreuna si faceti un lucru mare.

10. Nu angajati ca disperatii. Controlati cresterea. Cand vin oamenii nu angajati, ramaneti putini. Numarul mai mare de angajati nu aduce neaparat si calitatea.

Pentru mai multe stiri si relatari de la cea de-a patra editie a evenimentului Digital Marketing Forum urmariti contul de Twitter al Wall-Street.ro: twitter.com/wallstreetro
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri