In Second Life si pe Facebook, Centrul Medical Unirea face cunostinta cu tinerii care ii vor deveni clienti poate si peste 10-15 ani. “Nu vreau sa mai ratam sansa asta”, spune Alexandru Popescu, director comercial CMU, intr-un interviu acordat Wall-Street.
La inceputul acestui an, Centrul Medical Unirea a devenit primul furnizor roman de servicii de sanatate prezent in Second Life, cu un centru in Bucurestiul Virtual. In acest spatiu, compania isi propune sa comunice cu tinerii si sa organizeze cursuri interactive – un prim astfel de eveniment, pe tema educatiei sexuale, a avut loc in februarie cand unul dintre medicii CMU reprezentat printr-un avatar a raspuns intrebarilor puse de 15 tineri. In spatele acestui demers sta o strategie de comunicare cu un segment de oameni carora clinicilor medicale li se adreseaza rareori.

“CMU a luat fiinta in 1994. Media de varsta a pacientului CMU astazi este de 35-40 de ani. Oamenii astia in 1994 aveau varsta pe care o au cei cu care comunicam acum in Second Life, pe Facebook si in celelalte medii. Daca noi am fi facut de atunci lucrul asta, probabil ca din punct de vedere al fidelizarii si al educarii pietei consumatorilor am fi stat mult mai bine. Si nu vreau sa mai ratam sansa asta”, spune Alexandru Popescu. “Pentru ca asa cum am stat 15 ani o sa mai stam probabil inca 30 de ani, 50 de ani, Dumnezeu stie. Si atunci vreau sa fiu sigur ca macar de acum incolo o sa pregatim toate generatiile care vin dupa noi sa stie ce inseamna servicii medicale civilizate, la ce folosesc ele, chiar daca suntem tineri si ni se pare ca nu avem nevoie acum”.

Comunicarea pe retelele sociale face parte din ceea ce Popescu numeste “new marketing”. Fata de marketingul clasic care presupune sa creezi un produs, sa-l marketezi si sa astepti clientul ca sa vina sa-l cumpere, “noul marketing” presupune crearea de comunitati si realizarea unui schimb de informatii si a unui parteneriat intre acestea si companie.

“Nu e de ajuns doar sa scoatem produse, sa le vindem, sa le multumim (clientilor – n.r.) ca le-am vandut, ca am facut profit si sa ne chinuim sa mai scoatem un produs la anul. Trebuie sa cream ceva mai mult de-atat – sa comunicam cu oamenii pe care vrem sa-i deservim, neavand ca scop imediat sa ne cumpere serviciile, ci mai degraba sa cream o relatie”, spune Popescu.

Ce urmeaza dupa preluarea de catre Advent


Business-ul Centrul Medical Unirea inseamna 11 policlinici in Bucuresti si alte opt in tara, un spital de chirurgie, o maternitate si o banca de celule stem. Compania a inregistrat afaceri de 16,4 milioane euro in 2009, pe o piata a serviciilor medicale estimata la 400 milioane euro. In 2007, fondul de investitii 3i London a cumparat o participatie de 49% din CMU iar anul acesta atat 3i cat si fondatorul CMU, Wargha Enayati, vor vinde 80% din actiuni catre fondul de investitii Advent International.

Noul actionar majoritar va sustine atat financiar cat si prin expertiza de pe alte piete directiile de dezvoltare prestabilite de CMU. Cat despre departamentul comercial, odata cu venirea Advent vor fi suplimentate fortele de vanzari atat pe partea de retail – clientii individuali, care vin la CMU si platesc pentru serviciile medicale, cat si pe zona de abonamente corporate.

Traditional, Centrul Medical Unirea este perceput ca un furnizor de servicii de sanatate pentru corporatii, cu clienti precum Raiffeisen, Vodafone, Orange, Banca Transilvania, Unicredit sau Grupul Continental din Timisoara. In prezent, CMU are circa 80.000 de abonamnete corporate si este jucatorul numarul unu din Romania pe acest segment.

Cu toate acestea, raportul clienti corporate-clienti de retail s-a echilibrat de la 90%-10% in urma cu niste ani, la 60%-40% in 2009. Anul acesta, cele doua raporturi ar trebui sa devina egale.

Astfel, directiile de dezvoltare ale CMU pe zona comerciala anul acesta inculd extinderea bazelor de clienti, atat corporate cat si de retail, crearea de noi servicii medicale de nisa, intarirea relatiei cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si extinderea in teritoriu, prin cumpararea de clinici sau lansarea unora noi. “Foarte probabil vom intra in Iasi, in Brasov si in Timisoara in prima parte a acestui an”, spune Popescu.

Managerul lucreaza la un proiect prin care vrea sa creeze, in cadrul departamentului de marketing, un sistem care sa se ocupe de integrarea tuturor clinicilor din tara si alinierea lor la imaginea CMU, la modul lor de comunicare, ofertele speciale si bugete.

Buget de marketing de 180.000 euro in 2010

CMU dispune anul acesta de un buget de marketing de 180.000 euro, care ar putea fi suplimentat pe parcursul anului, potrivit lui Popescu. Banii intra in dezvoltare de produse, in cercetare de marketing si in comunicare – care implica PR, comunicarea cu clientii si promovarea pe outdoor si in revistele de business, de lifestyle si pentru femei.

Atunci cand creeaza produse, departamentul de marketing sondeaza piata, identifica nevoi ale clientilor, iar apoi concep produse nisate care sa se adreseze acestor nevoi. De exemplu, in aceasta primavara, CMU mizeaza pe un pachet de sanatate dedicat femeilor din trei ipostaze: cea de mama, cea de fiica si cea de sotie. De-a lungul anului va lansa produse similare, adresate altor nevoi de sanatate.

“Sunt o gramada de oameni care au probleme de sanatate care nu sunt acute si pe care au tendinta sa le amane. Ce vrem noi sa facem este sa le spunem ca exista o alternativa civilizata, cu un cost rezonabil. Si asta vrem sa facem in permanenta: sa gasim nevoi in piata si probleme si sa ridicam un produs care sa adreseze aceste nevoi. In permanenta, nu vorbim de o campanie, nu vorbim de 8 martie sau de gripa, vorbim de toate problemele care apar in viata unui om pe perioada unui an”, conchide Popescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri