Murdoch: Publisherii trebuie sa opreasca Google sa mai ofere stiri gratuite

Rupert Murdoch, presedintele si directorul executiv al News Corp, considera ca publisherii ar trebui sa impiedice motoarele de cautare ca Google si Bing sa afiseze gratuit articolele publicatiilor, scrie Bloomberg.

"Au produs foarte mult profit, insa majoritatea acestor articole apartin ziarelor. Cred ca exista un punct la care agregatoarele ar trebui oprite", a avertizat Murdoch, in cadrul unui discurs la National Press Club din Washington.

Murdoch, al carui conglomerat media detine publicatiile Wall Street Journal si Times of London, a spus ca agregatoarele de stiri ar trebui sa afiseze doar titlul, un numar de propozitii si optiunea de abonare la publicatii. News Corp a inceput sa taxeze consumatorii pentru accesul la anumite site-uri ale ziarelor sale dupa modelul de abonare al Wall Street Journal.

Pentru a deveni din nou profitabile, publicatiile, printre care New York Times, au aplicat modele online de taxare a cititorilor pentru accesul la continut, a declarat Murdoch. "Majoritatea ziarelor vor folosi aceasta forma de taxare a continutului, dar nu este clar cat de mult trebuie sa acopere filtrele de taxare", a declarat Murdoch.

Murdoch a declarat ca New York Times nu ar putea fi in masura sa implementeze planul sau de taxare ce ar urma sa inceapa anul viitor. Mogulul media a declarat ca ziarul ar putea intampina opozitie din partea editorilor sai care prefera o audienta mai mare ce survine daca articolele sunt gratuite.

Murdoch a declarat ca agregatoarele online de stiri ca Google ar trebui sa plateasca pentru a distribui articolele ziarelor detinute de compania sa. News Corp ia in considerare blocarea Google de la afisarea articolelor si a discutat cu Bing despre listarea exclusiva pe site-ul detinut de Microsoft, au declarat persoane apropiate situatiei.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Nu te opri la Google AdWords: De ce ar trebui sa investesti in Bing?
Setari Cookie-uri