Eric Schmidt, directorul executiv al Google, s-a declarat increzator ca ziarele vor gasi noi modalitati de a obtine venituri online prin exploatarea audientei in crestere a Internetului, scrie Cnet News.

Intr-un discurs in cadrul conferintei anuale a Societatii Americane a Editorilor de Stiri (ASNE), Schmidt a afirmat ca ziarele sunt o parte fundamentala a democratiei si a preconizat ca acestea ar putea crea un nou model de afacere bazat pe venituri din publicitate si abonamente.

"Este o problema cu modelul de business, nu exista o problema legata de stiri. De asemenea, ambele parti sunt implicate in acesta problema, atat publisherii, cat si agregatoarele de stiri", a declarat Schmidt.

Executivul a sugerat grupurilor media sa foloseasca retelele sociale si continutul personalizat pentru a atrage cititorii. "Tehnologia iti permite sa vorbesti direct cu utilizatorii tai", a completat Schmidt.

Directorul executiv al celui mai popular motor de cautare a mai spus ca grupurile media trebuie sa castige utilizatorii prin folosirea tehnologiei mobile, oferind continut prin conexiunile wireless catre instrumente precum cititoarele electronice ca iPad si Kindle, dar si prin smartphone-uri.

Dupa ce o buna parte din cititori s-au indreptat catre mediul online pentru a citi stirile, ziarele au inregistrat un declin al numarului de abonati, precum si al veniturilor din publicitate, care a dus la o contractie dramatica a industriei.

Mai multi publisheri au acuzat Google si alte site-uri ce detin agregatoare de stiri pentru acest declin, iar grupurile media au luat in considerare delistarea continutului de pe aceste agregatoare, cat si taxarea cititorilor pentru continutul online.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri