McCann Erickson si Saatchi&Saatchi sunt agentiile care au inscris cele mai multe lucrari la festivalul international de publicitate Cannes Lions, cu cate 15 entry-uri la diverse categorii.
Singurele agentii de PR din Romania care au trimis aplicatii sunt Rogalski-Grigoriu, cu 5, si The Practice, cu 3 lucrari (fata de anul trecut cand si McCann PR si Lowe PR se aflau pe lista competitorilor).

La capitolul media creativa, singura agentie de profil care a inscris este Starcom MediaVest, cu 4 aplicatii (fata de anul trecut cand pe lista se mai afla si MindShare), in vreme ce singura agentie de comunicare on-line ale carei proiecte vor fi evaluate de juriul de la cyber este Senior Interactive.

Lista entry-urilor e completata de agentii precum: Propaganda – 6 lucrari, Mercury360 – 4 lucrari, Graffiti BBDO – 4, Publicis –5, Ogilvy – 4, Tempo Advertising – 5.

Pe lista aplicantiilor exista si nume noi, care participa pentru prima data la competitie. Daca anul trecut Eventures, Independent Iasi, Open view sau The Secret Service au avut pentru prima oara entry-uri la Cannes, in 2010, isi vor incerca norocul la Cannes Infinit Solutions – cu o lucrare si Pixel Arts Magazine, de asemenea cu o lucrare in concurs. Tot cu o lucrarea concureaza si GMP.

In total, agentiile romanesti inscrisesera 75 de lucrari, cu doua zile inainte de incheierea termenului de inscrieri. In continuare, categorii ca outdoor-ul, design-ul sau marketingul direct raman spre finele listei preferintelor competitionale, desi se numara printre cele mai ofertante platforme de comunicare contemporane.

”Suntem cu 2 zile inainte de incheierea perioadei depunerilor de aplicatii si numarul de entry-uri se ridica la 75, o cifra poate mica in raport cu sutele de aplicatii ale tarilor cu traditie, dar extrem de importanta pentru noi, daca ne gandim la situatia dramatica in care se afla economia nationala in general, si industria de comunicare in particular. Speram ca in 2010 Romania n-are ghosturi sau lucrari copy/paste pe lista si ne dorim primul gold, pentru a putea propune inca un jurat roman in panelul evaluatorilor, la o alta sectiune decat PR”, a declarat Teo Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions in Romania.

Cel mai important premiu pe care il detine o agentie romaneasca la Cannes este un Silver Lion la media creativa, castigat de echipa coordonata de Corina Bernschutz, Innovation director la Starcom, pentru clientul Avon.

Primul jurat roman din istoria festivalului a fost Eliza Rogalski, de la Rogalski-Grigoriu PR care, in 2009, a facut parte din panelul PR Lions, o competitie recent introdusa in economia evenimentului. In 2010, Romania are inca un jurat in persoana Gabrielei Lungu, managing partner The Practice, care va juriza de asemenea la sectiunea PR.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri