In acest an primele patru locuri sunt ocupate de companii IT, cu Google pe prima pozitie, urmata de IBM, Apple, si Microsoft. Top zece este completat de Coca Cola, McDonalds, Marlboro, China Mobile, General Electric, Vodafone.
Google, IBM si Apple sunt printre companiile din top 10 care si-au marit valoarea brandului fata de 2009 chiar si in timpul recesiunii. Sectorul IT este unul dintre segmentele de business care a crescut in 2009 datorita cheltuielilor facute de companii si consumatori.
"In trecut, multe companii au renuntat la cheltuielile de marketing in timpul unui declin economic. O noua tendinta s-a conturat dupa recesiune cand companiile au realizat importanta bugetelor pentru sustinerea loialitatii brandului", a declarat directorul executiv al Mullward Brown, Joanna Seddon.
Printre marcile IT din top, Hewlett-Packard ocupa pozitia 12, RIM se situeaza pe pozitia 14, Amazon pe 15, iar Oracle pe 19.
De asemenea, au fost si companii IT a caror valoare de brand a scazut fata de anul trecut, printre acestea numarandu-se Nokia (43), Intel (48) si eBay (76). Marci ale unor importante companii IT ca Verizon (20), AT&T (22), SAP (21) si Sony (94) au crescut in valoare. Samsung, care ocupa pozitia 68, este una dintre companiile cu cea mai mare crestere a valorii brandului, de aproximativ 80%.
Desi in urma cu un an nicio retea sociala nu figura in topul Millward Brown, Facebook are o prezenta importanta, cu o valoare de marcii de 5,5 miliarde dolari. Compania Millward Brown, parte a grupului de publicitate si comunicare WPP, mai anunta ca fenomenul de social media are un trend ascendent printre companiile care vor sa isi promoveze brandul.
Top 10 cele mai valoroase branduri ale lumii
Brand | Valoarea (in mld. $) |
114,2 | |
IBM | 86,3 |
Apple | 83,1 |
Microsoft | 76,3 |
Coca Cola | 67,9 |
McDonalds | 66 |
Marlboro | 57 |
China Mobile | 52,6 |
General Electric | 45 |
Vodafone | 44,5 |
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: