Studiu: Taxarea continutului online poate reduce audienta cu peste 90%

Publicatiile britanice The Times si The Sunday Times ar putea putea pierde mai mult de 90% din audienta online dupa introducerea taxei pe continut, arata un studiu citat de Financial Times.
Studiul publicat de compania de consultanta media Wiggin a fost facut dupa ce conglomeratul media News Corp a anuntat ca va taxa consumatorii pentru stirile online.

Studiul - la care au participat 1.592 de utilizatori - arata ca mai mult de 90% dintre cititori nu sunt dispusi sa plateasca o taxa zilnica sau saptamanala pentru a accesa stirile.

Mai multi britanici au declarat ca ar plati pentru stirile online ale BBC decat pentru alte noua ziare despre care au fost intrebati. Intrebati de TimesOnline, doar 9% au declarat ca ar intentiona sa plateasca.

Daca taxa pentru accesul timp de o saptamana ar fi de o lira, mai mult de jumatate au declarat ca pretul ar fi rezonabil, desi nu precizeaza daca ar plati.

Executivii The Times spun ca se asteapta la o scadere semnificativa a traficului online insa spera ca plata pentru abonamente vor genera mai multe venituri decat modelul gratuit de pana acum, care a fost afectat de recesiune.

Totusi anumiti publisheri, printre care Daily Mail & General Trust si Future, sunt sceptici in ceea ce priveste taxarea cititorilor pentru stirile generaliste de vreme ce alte publicatii precum BBC vor ramane gratuite.

Cand taxarea continutului a fost implementata, articolele The Times nu au mai fost vizibile in rezultatele motoarelor de cautare, care de obicei sunt cea mai importanta sursa de trafic pentru orice site.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri