Consiliul National al Audiovizualului a monitorizat, in perioada 1124 ianuarie anul curent, publicitatea si spoturile promo difuzate de posturile Animal Planet, Discovery si National Geographic.

Monitorizarea a fost necesara, intrucat respectivele posturi de televiziune nu se afla sub jurisdictia Legii audiovizualului nr. 504/2002, fiind licentiate la Londra. Ca programe europene, acestea au obligatia sa respecte prevederile Directivei CE Televiziunea fara Frontiere.

Consiliul a constatat, la toate cele trei posturi monitorizate, urmatoarele: filmele documentare au fost fragmentate in secvente cu durata mai mica de 20 de minute (art. 11 par. 4 din Directiva), iar unele filme documentare difuzate au fost intrerupte de spoturi promo sau publicitare, desi aveau o durata programata mai mica de 30 de minute (art. 11 par. 5).

De asemenea, la postul Discovery, semnalizarea inserarii publicitatii si a spoturilor promo s-a realizat prin ecrane neutre, fara a se preciza faptul ca acestea incadreaza publicitate sau promo. Toate aceste incalcari afecteaza publicul din Romania, situatie in care CNA a decis sa transmita rezultatele acestei monitorizari Oficiului pentru Comunicatii din Marea Britanie (Ofcom), precum si reprezentantilor posturilor in cauza. Ramane de vazut care vor fi urmarile acestei actiuni.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Miliarde, cheltuite degeaba pe canalizari si statii de epurare in Dolj
Setari Cookie-uri