Top cele mai vizibile banci in media

BCR si BRD conduc topul celor mai mediatizate banci in mass-media romanesti, potrivit unei analize a companiei de monitorizare MediaIQ.
Analiza MediaIQ compara cotele de piata ale bancilor - calculate pe baza activelor – si mediatizarea acestor branduri. Monitorizarea a fost realizata in perioada 7 ianuarie - 12 iulie si a inclus 647 de surse media (bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si locale, si principalele televiziuni).

Clasamentul publicat la inceputul acestei luni de Banca Nationala a Romaniei (BNR) situeaza BCR si BRD in fruntea clasamentului, cu o cota de piata de 19,1%, respectiv 14%. Topul a fost realizat pe baza activelor (volumul creditarii) inregistrate anul trecut de bancile din Romania. Ultima pozitie este ocupata de ING Bank, cu o cota de piata de 3,4%.

Conform analizelor MediaIQ, cel mai vizibil brand din domeniul bancar in presa romaneasca este BCR, cu 3.699 de aparitii in 183 de surse media. Parte a grupului austriac Erste Bank, BCR este urmat indeaproape de BRD, cu 3.352 aparitii in 163 surse media. Cele doua banci acopera aproximativ 40% din totalul articolelor scrise in media autohtona in ultimele sase luni.



Interesant este faptul ca daca in clasamentul BNR, Volksbank este a treia cea mai “activa” banca din Romania (6,6%), nu acelasi lucru se intampla si in ceea ce priveste prezenta in presa. Banca de origine austriaca detine ultima pozitie cu doar 548 de articole si o cota de piata de aproximativ 3%.

Medalia de bronz o castiga Raiffeisen, care a inregistrat in ultimele sase luni mai bine de 2.353 de materiale, in 141 de surse media. Brandul este urmat de ING Bank, cu 2.344 de aparitii in 151 surse.

La capitolul notorietate in mass-media autohtona, majoritatea brandurilor din domeniul bancar au pierdut teren fata de perioada precedenta monitorizarii. Cele mai mari pierderi le-au inregistrat Alpha Bank (14,6%), Volksbank (14,5%) si BCR (12,7%).

Cresteri spectaculoase au inregistrat CEC Bank (26,6%) si Unicredit Tiriac Bank (24%).

Wall-Street.ro, printre cele mai active publicatii in domeniul bancar

Cand vine vorba despre acoperirea domeniului bancar in sursele media, cele mai active publicatii sunt Ziarul Financiar, cu 2,761 de articole, wall-street.ro (1.180 materiale), Curierul National (709) si Financiarul (705).



In cazul publicatiilor generaliste, cea mai activa publicatie in perioada monitorizata a fost Hotnews.ro, cu 643 de articole. Cotidianul online este urmat de Romania Libera (609) si Evenimentul Zilei (275).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri