Scaderea pietei de publicitate cu aproape 40% anul trecut, pana la 350 milioane euro, se reflecta destul de dureros in cifrele de afaceri ale principalelor agentii de media de piata romaneasca, publicate la Registrul Comertului.

Cel mai mare grup de comunicare din lume, WPP, este reprezentat in Romania prin agentiile de media Mindshare, Mediaedge:cia (MEC) si MediaCom (cele trei formeaza poolul de media buying GroupM). Dintre acestea, Mindshare a inregistrat anul trecut cea mai mare scadere in cifra de afaceri, de 48,4%, pana la 25,6 milioane euro.

Mediaedge:cia a obtinut o usoara crestere in cifra de afaceri, de 2%, si a facturat in 2009 de 30,6 milioane euro. Evolutia se datoreaza in principal castigarii unor clienti noi precum Altex si BCR.

Cea de a treia agentie, MediaCom, a avut o cifra de afaceri de 17,4 milioane euro, in scadere cu 6,3% fata de 2008.

In cazul principalei agentii de media a grupului Omnicom in Romania – OMD – Registrul Comertului nu a afisat momentan datele financiare.

Dintre agentiile grupului Publicis, cea mai mare cifra de afaceri a inregistrat-o Zenith Media: 41,2 milioane euro in 2009, in scadere cu 34% fata de anul anterior. Apropiata ca valoare si cu o evolutie procentuala mai buna a fost Starcom MediaVest Group, care a rulat bugete de 40,2 milioane euro, in scadere cu 2,7% fata de anul anterior. In schimb, agentia Optimedia si-a injumatatit cifra de afaceri, de la 31,2 milioane euro in 2008 la 14,8 milioane euro in 2009.

B.V. McCann Erickson
a facturat in 2009 de 55,5 milioane euro, mai putin cu 26,6% decat in anul precedent. Compania cumuleaza atat bugetele rulate de agentia de media Universal McCann, cat si cele ale agentiei de creatie McCann Erickson.

Cealalta agentie de media a grupului international Interpublic, Initiative, a avut afaceri de 35,9 milioane euro, in scadere cu 20,4% fata de anul precedent.

Agentia Media Planning Group (MPG), parte din grupul Havas (care mai detine in Romania agentia de creatie ADDV Euro RSCG), a raportat afaceri de 7,1 milioane euro anul trecut, in scadere cu 61% fata de 2008.

Si agentiile grupului Aegis, Tempo Media si Carat, au inregistrat scaderi in volumele rulate. Astfel, Tempo Media a avut o cifra de afaceri de circa 6 milioane euro in 2009, in scadere cu 20,3%, iar Carat a scazut cu 27,3%, la 8,8 milioane euro.

La capitolul companii independente, neafiliate international, The Group are si de aceasta data cele mai mari cifre de afaceri raportate. Astfel, agentia Media Investment parte din The Group, a avut in 2009 o cifra de afaceri de 34,8 milioane euro, in crestere cu 16% fata de anul anterior. House of Media a scazut cu 51%, pana la 5,6 milioane euro. Iar controversata agentie The Media Partnership, inregistrata la Registrul Comertului cu doi angajati, a raportat afaceri in scadere cu 42%, pana la 29,5 milioane euro.

In fine, o alta agentie independenta din liga celor mari, United Media, a inregistrat afaceri de 18 milioane euro, in scadere cu 30%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Piata de media incepe sa-si incetineasca cresterea