Dupa trei ani in care a condus portalul IQads, parte din grupul Realitatea-Catavencu, Costin Radu s-a intors la pasiunea sa timpurie, publicitatea, si la angajatorul sau mai vechi, Leo Burnett. A plecat de la IQads dintr-o motivatie personala, spune el, intr-un interviu acordat Wall-Street. Stefan Iordache, unul din fondatorii grupului Leo Burnett, ii propusese in urma cu ceva vreme sa lanseze un proiect impreuna. Iar acum a considerat ca e momentul potrivit sa dea curs propunerii.

Intentia lui Stefan Iordache de a dezvolta grupul in zona digitala este deja bine cunoscuta in piata. Dupa ce in 2007 a lansat prima agentie de interactive, iLeo, iar la inceputul lui 2010 a lansat Digital Star, The Geeks este acum cea de a treia companie digitala a grupului – un numar pe care nici un alt grup de comunicare din Romania nu l-a atins pana acum. Iordache, care anunta la inceputul anului ca pana in 2013 20% din profitul grupului va veni din zona digitala, este inca deschis sa cumpere agentii sau sa incheie noi parteneriate pentru dezvoltarea grupului in aceasta directie.

The Geeks este detinuta de catre Costin Radu (45%), Stefan Iordache (40%), si de inca doi manageri cheie din grup - Bogdan Naumovici (10%) si Elena Ionita (5%). Insa ce ofera noua companie fata de celelalte doua agentii digitale ale Leo Burnett? “Ne pozitionam, prin serviciile pe care le oferim, in zona de strategie pentru mediul online. Premisa de la care am plecat e ca foarte multe dintre agentiile de web din Romania au un sistem de gandire foarte tehnic, fapt de care clientii s-au plans”, spune Costin Radu. Diferentele concrete dintre cele trei agentii se vor vedea cu timpul, prin proiectele pe care le vor lansa pe piata.

O particularitate a The Geeks va fi ca, pe langa serviciile generale pe care le ofera, va detine si un set de unelte – “ca orice geek [tocilar] iti faci tooluri cu care sa lucrezi”, explica Radu – pe care le vor folosi in proiectele realizate pentru clientii agentiei, dar le vor vinde si independent de acestia. Vor fi produse dezvoltate in house sau cumparate din strainatate si vor oferi expertiza in domenii precum trend spotting, CRM sau research. De exemplu, The Geeks vor folosi o unealta de cercetare calitativa, prin care vor realiza interviuri si focus grupuri online. Este un produs care se regaseste de regula in companiile de cercetare, dar de care Radu vrea sa dispuna pentru a intari competentele de planning ale agentiei. La randul sau, Costin Radu are experienta in strategie si research – a lucrat ca planner la Leo Burnett in perioada 2005-2007, cand departamentul de strategie era condus de Razvan Matasel.

Desi The Geeks va fi o agentie capabila sa ofere servicii integrate de comunicare online, Costin Radu nu isi doreste sa lucreze la proiecte strict de dezvoltare (a unui site sau a unui software, de exemplu). Ar vrea ca clientii sa apeleze la The Geeks pentru gandirea strategica in comunicare, nu pentru capabilitatile tehnice.

In general, focusul pe care l-a stabilit impreuna cu Stefan Iordache este unul calitativ. “Mai degraba sper sa vedem in portofoliu clienti mai putini dar «work» mai bun”. Pe termen lung, Radu ar vrea ca agentia sa fie perceputa in piata ca facand lucruri de calitate, care sa se remarce printre celelalte proiecte de online. “Mi-ar placea sa repetam ce face Leo Burnett dincolo de online, ce-a facut in toti anii astia”, spune el.

Citeste si:

The Geeks ar trebui sa-si amortizeze investitia in urmatorul an-un an si jumatate. Bugetul de lansare a agentiei a intrat in dezvoltarea si cumpararea uneltelor amintite mai sus si in oameni. Echipa The Geeks este formata din 9 persoane: o parte sunt fosti angajati ai Mediatic, o agentie de online din provincie (ei fac dezvoltare si programare), din oameni care au venit impreuna cu Costin Radu de la IQads (indeplinesc functia de accounts) si trei strategi, care lucrau inainte in Leo Burnett.

Cum arata piata pe care a intrat noua agentie? “In acest moment sunt foarte multi clienti care isi pun intrebari cu privire la online: vrem sa construim o comunitate sau nu, vrem sa facem social media sau nu. Au foarte multe curiozitati, cu care cred ca toate agentiile se confrunta in acest moment si pe care incercam sa le clarificam oferind directii pe termen lung”.

Din feedback-ul pe care l-a primit pana acum de la clienti, toti si-au marit fata de anul trecut bugetul alocat online-ului si intentioneaza sa se dezvolte in aceasta zona, spune Radu. Insa cresterea pietei tine nu de clienti, in primul rand, ci de capacitatea agentiilor de a explica si a demonstra eficienta Internetului, ca mediu de comunicare.

“Sunt foarte multi cei care se plang ca piata de publicitate online nu creste, ca nu e la nivelul la care ar trebui. Nu, e fix la nivelul la care ar trebui sa fie, la nivelul la care agentiile stiu sa le explice clientilor [beneficiile comunicarii in online]”, spune Radu.

Asta incearca sa faca si The Geeks in aceasta perioada. Agentia are deocamdata un client pe care urmeaza sa-l anunte si e implicata in patru pitchuri.

Intre timp, IQads desfasoara pe terasa La Motoare editia de anul acesta a festivalului de publicitate neconventionala ADfel. A fost ultimul proiect in care s-a implicat Costin Radu, inainte de a pleca. Un proiect care merge bine si care a avut incasari mai mari decat anul trecut. Proiectul a fost transferat, impreuna cu toate responsabilitatile de managing partner, catre Marius Cristea, fondatorul IQads. “Chiar vorbeam zilele trecute cu el, amandoi eram incantati de decizia pe care am luat-o”, povesteste Radu. “El, pentru ca a regasit foarte mare parte din motivatia pentru care a facut IQads. Eu, pentru ca mi-am regasit motivatia”.