Timisoreana este brandul de bere despre care s-a scris cel mai mult in presa in ultimele sase luni, urmat de Ursus si Tuborg, potrivit unei analize MediaIQ.
Piata romaneasca de bere este controlata de patru multinationale (InBev/Bergenbier S.A, Heineken Romania, Ursus Breweries si URBB), o companie autohtona (European Food) si Romaqua Group, un jucator care a lansat in urma cu doi ani brandul Albacher.

Cele peste 25 de marci de bere sunt pozitionate pe patru paliere de calitate si pret: super premium, premium, core lager si value brands.

Astfel, segmentul super premium este dominat de Heineken cu 274 aparitii in 78 surse media. Diferenta dintre brandul detinut de Heineken Romania si Carlsberg, marca situata pe pozitia a doua in topul mediatizarii este considerabila. Brandul care apartine producatorului URBB a avut 143 de aparitii in 51 de surse media. Ultimul clasat in segmentul super premium este Stella Artois cu 17 aparitii.

Top branduri de bere - super premium














Doua branduri domina categoria premium, la capitolul mediatizare: Ursus si Tuborg. Primul brand de bere a inregistrat in sursele media din ultimele sase luni nici mai mult nici mai putin de 451 de aparitii, in timp ce Tuborg a avut exact 400.

Top branduri de bere - premium






















Situatia ramane neschimbata si in ceea ce priveste segmentul core lager, pe care si-au pus amprenta doua marci puternice: Timisoreana si Bergenbier.

Timisoreana conduce topul celor mai mediatizate branduri core lager cu 562 aparitii in 94 de surse media. Bergenbier detine pozitia a doua cu 330 aparitii.

Urmatorul brand, clasat pe locul al treilea, este Ciuc cu 72 aparitii in presa romaneasca. Acesta este urmat de Golden Brau (54 articole).

Top branduri de bere – core lager






















Pe segmentul value brands, prezenta in media este mai slaba. Ciucas, marca de bere din portofoliul Ursus Breweries, a inregistrat in ultimele sase luni doar 38 de aparitii in media autohtone. Urmatoarele clasate sunt Neumarkt si Bucegi, ambele branduri detinand pozitia a doua cu 16 aparitii.

Gambrinus si Noroc sunt brandurile care ocupa urmatoarele pozitii cu 13, respectiv 11 aparitii in media autohtone.

Monitorizarea MediaIQ a fost realizata in perioada 24 ianuarie – 29 iulie 2010 si a inclus peste 600 surse media (bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si locale, dar si ale principalelor televiziuni).
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri