Logoul folosit de THR in crearea identitatii vizuale a brandului turistic al Romaniei contine elemente plagiate, este banal si nu impresioneaza, spun Cristian Munteanu si Alina Simpetru, de la agentia TBWA\Bucuresti, finalista in licitatia pentru crearea brandului turistic.
"Initial nu am dorit sa comentam activitatea castigatorului licitatiei la care am participat, dar ne simtim datori sa prezentam pozitia noastra, avand in vedere atat solicitarile primite din partea presei, cat si faptul ca acest lucru a fost facut deja de catre Brandient ca reprezentant al celui de-al treilea consortiu finalist“, spune Cristian Munteanu (foto), managing director al TBWABucresti.

Munteanu afirma ca, din perspectiva unei agentii internationale cu management si angajati romani, TBWA nu ar fi indraznit sa prezinte, "fie si celui mai mic si neexperimentat client din provincie“, o identitate de brand ne-originala fara sa piarda respectul respectul si sustinerea clientului.

"Intr-o astfel de situatie, in care, sa zicem, un angajat TBWA ar fi incercat sa profite de un moment de neatentie al sefilor sai si sa scape ieftin propunand in locul unei lucrari creative originale un mic plagiat comod, ne-am fi expus probabil unei rezilieri de contract, unui refuz de plata si chiar unui proces. Vedem acum ca suntem prea duri cu noi insine. Cat despre calitatea in sine a logo-ului propus, ne-am asteptat sa fim impresionati. Evident, nu suntem“, adauga managerul.

Pe de alta parte, Alina Sîmpetru, consultant de strategie de brand si initiatorul proiectului de participare al consortiului TBWABucuresti-GFK International, declara: "Situatia jenanta in care s-a gasit numele Romaniei in ultima saptamana a fost o surpriza pentru toata lumea, si mai ales pentru intreaga breasla a specialistilor in comunicare. Nu stiu daca este mai greu de imaginat cum s-a ajuns la un produs lovit atat de tare de banalitate, sau cum pot exista reactii atat de vehemente din partea unei companii serioase care constata ca serviciile sale nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor, ca sa nu mai vorbim despre obligatii contractuale“.

In opinia acesteia, atat TBWA - GFK, cat si Saffron - Brandient ar fi adus avantajul unei interfete de specialisti romani, care ar fi putut filtra cu mai mare eficienta, atat cerintele Ministerului Turismului, cat si propunerile expertilor straini respectivi.

TBWA a participat la procesul de licitatie pentru crearea bradului turistic al Romaniei si s-a calificat pana in etapa finala de selectie alaturi de asocierea THR - TNS, castigatoarea licitatiei, si de asocierea Saffron - Brandient.

Cititi si: THR: Este important pentru reusita brandului turistic ca romanii sa-l accepte
Specialistii in branding despre logoul Romaniei: Comun, imbatranit, eventual plagiat
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri