Efortul nereusit al Ministerului Tursimului in crearea brandului turistic ar putea fi capitalizat, pentru o noua schimbare, in care Romania sa-si asume greseala, atragand in acest fel simpatia si creand un buzz pozitiv. “Romania a gresit dar a luat-o de la inceput si acesta este un lucru pozitiv pentru imaginea lor”, ar putea suna un comentariu din presa nationala si internationala, spune Bogdan Branzas, CEO al companiei de branding Branzas.
“Imi permit sa fac o sugestie Ministerului Turismului: prezentati Romania asa cum este – o tara a contrastelor, a amestecului si confluentei de culturi si civilizatii, o tara civilizata pe ici pe colo si rurala cat a mai ramas, o tara vie, dar arhaica, populata cu oameni foarte diferiti, o tara a carului cu boi in mijlocul oraselor langa masini de lux, o tara care merita vazuta pentru ca este totalmente diferita prin caracteristicile ei reale de orice fel de experimentare a vietii, asa cum sunt obisnuiti «occidentalii», cei care fac parte din grupul-tinta majoritar”, spune Branzas, intr-o pozitie oficiala a companiei de branding.

Agentia Branzas afirma ca nu a participat la licitatia pentru crearea brandului turistic din cauza carentelor de organizare intrevazute initial, slaba conturare a produsului turistic, precum si din cauza preexistentei strategiei.

In pozitia publica a agentiei, Branzas enunta o serie de argumente referitoare la actuala identitati vizuale a brandului turistic la sfarsitul lunii iulie:

• "Brandul" turistic al Romaniei este, deocamdata, un semn grafic, un logo si doar o potentiala identitate de brand. Inca nu putem vorbi despre un brand.

• Asa-zisul izotip - potentiala identitate de brand - este un semn vizual neoriginal, neutru, plat, comun si confuzant datorita regasiri lui identice la cele mai diverse companii de pe glob. Este nespecific Romaniei, fara potential de asociere unica, diferentiatoare sau memorabila. Este prefabricat, de serie, artificial.

Branzas afirma ca frunza din izotipul brandului de tara se regaseste in aceeasi forma si cromatica la mai multe companii din lume, fiind cumparata dintr-o banca de imagini; este o frunza generica, nerecognoscibila, (stejar, artar etc.); nu este specifica Romaniei pentru ca in Carpati flora specifica dominanta sunt coniferele, deci au ace si nu Frunze; nu se asociaza cu sloganul „Explore the Carpathian garden” datorita componentei verbale „garden” care trezeste asocieri cu florile (domeniu „arondat” deja de Bulgaria, prin logo-ul si identitatea sa); reprezinta un limbaj vizual deja „batatorit” in concurenta destinatiilor turistice,

• Sloganul urmeaza acelasi traseu banal, nespecific si nediferentiator al logo-ului.

Carpatii nu sunt specifici Romaniei, iar conotatia si semnificatia „garden” presupune un loc frumos, aranjat, ordonat, sadit, crescut, placut, curat, respirabil – in contradictie cu Romania care, in acest moment abunda de gunoaie, afirma Branzas.

• Indiferent de motivatii si categorii, orice turist cauta „autenticul” dar si igiena si conditiile aferente civilizatiei. Strategia propusa nu este onesta - atributele, valorile si personalitatea vor crea false asteptari - nu prezinta realitatea, care este „spalata” si „chimizata” artificial. Sunt contrazise conditiile reale “din teren”, iar autenticitatea nu este prezenta in varful de lance – identitatea vizuala - si nu are potentialul de a atrage turisti cu putere financiara si dorinta de a cheltui sume semnificative.

Cititi si: Specialistii in branding despre logoul Romaniei: Comun, imbatranit, eventual plagiat

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri