Cum va absorbi piata de media viitoarele generatii de jurnalisti

De la inceputul crizei financiare, in toamna lui 2008, si-au pierdut locurile de munca circa 6000 de jurnalisti. Situatia nu pare sa se imbunatateasca in curand. Cu toate acestea, facultatile de jurnalism si comunicare au evaluat in aceasta vara mii de candidati. Cum ii va absorbi piata muncii?

Andrei Lupu are 19 ani si de la toamna va fi student in anul intai la comunicare, la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA). Ii place sa scrie, sa citeasca “presa buna” si sa urmareasca programele de stiri. In liceu a facut impreuna cu niste prieteni o revista de cultura urbana la Bacau. Gasisera chiar si sponsori, insa a venit criza si sponsorii s-au retras. Asa ca au tiparit-o in alb-negru si au distribuit-o prin scoala. Acum se va muta la Bucuresti ca sa lucreze in jurnalism sau in publicitate.

Andrei s-a numarat printre cele cateva sute de studenti care au dat admiterea vara aceasta la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice a SNSPA si printre cei peste 1000 care s-au inscris la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti. (A ramas la SNSPA pentru ca intrase la buget si pentru ca i s-a spus ca e o facultate mai tanara, cu profesori mai ancorati in piata). Ei sunt, alaturi de studentii de la peste 30 de facultati de comunicare din tara, viitorii profesionisti care, peste doi-trei ani, vor incerca sa-si gaseasca loc intr-o piata a carei forta de munca a fost puternic afectata de criza financiara.

Citeste articolul in intregime in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri