Numarul de utilizatori romani ai Facebook a crescut in luna septembrie la 1,68 milioane de persoane, reprezentand 7,4% din populatia Romaniei, se arata intr-un studiu al eResearch, care contine si date despre Twitter, Trilulilu, Hi% si Tpu.ro.
Aproape 70% dintre utilizatorii romani de Facebook sunt persoane tinere, cu varsta intre 16-30 de ani, iar 34% dintre userii romani ai acestei retele sociale au varste cuprinse intre 20-25 de ani. 45,8% dintre utilizatori sunt barbati si, respectiv, 54,2% femei.

Studiul arata ca isi sporesc prezenta in Facebook si utilizatorii de varsta adulta. De exemplu, utilizatorii in varsta de 42 de ani detin o pondere egala cu cea a utilizatorilor in varsta de 13 ani. In aceeasi ordine de idei, rata de crestere a utilizatorilor cu varste adulte este mai mica decat cea corespunzatoare varstelor tinere. Tinerii cu varsta de 20 de ani au, ca numar, cea mai buna reprezentare in Facebook : 104.480 useri, reprezentand circa 30% din totalul populatiei din Romania cu aceasta varsta.

Blogurile


Blgosfera romanesca numara cu aproximatie 58.900 de bloguri si lunar, acestea inregsitreaza 240.000 posturi si 180.000 comentarii. In jur de 3,6% dintre bloguri se inscriu in categoria heavy bloggers, cu mai mult de 5 postari saptamanale, in timp ce in categoria blogurilor active – cu minimum o interventie saptamanal, se inscriu 9315 bloguri - 15,8% din total. Media ultimelor 3 luni arata ca in Romania se scriu in medie 44.404 articole/saptamana, care inregistreaza circa 34.000 de comentarii si 3.470 de trackbackuri.

Twitter


Cu 38.907 utilizatori romani in prezent, Twitter inregistreaza in Romania o crestere de 14% fata de luna august. Utilizatorii romani posteaza zilnic peste 32,500 de tweet-uri (in 24 de ore). Se remarca rata insemnata de crestere a numarului companiilor si brandurilor care se alatura comunitatii, potentialul de marketing si publicitate al Twiiter incepe asadar sa fie valorificat diin ce in ce mai bine si pe piata din Romania. Twitter este folosit si apreciat in continuare insa, in majoritate de catre heavy internet consumers.

Motivatia de a urmari (follow) un utilizator de Twitter are la baza urmatoarele criterii, in ordinea importantei acrodate : userii dau follow unui alt utilizator pentru ca il cunosc personal (1), pentru ca ii citesc blogul (2), pentru ca lucreaza in acelasi domeniu (3) sau pentru ca este o personalitate in online sau in offline (4). Schimbarea recenta si semnificativa de desgin si adaugarea unor noi optiuni (integrarea unor servicii online externe, sau noi optiuni de advertising) puncteaza un moment care poate genera o noua crestere alinteresului fata de Twitter in perioada care urmeaza.

Hi5


Reteaua sociala a inregistrat in aceasta luna 1,83 miliarde afisari, un numar de 48,87 milioane de vizite si 3.964.356 de vizitatori unici. Se remarca insa o scadere cu 19,8% fata de luna trecuta a interesului utilizatorilor fata de aceasta retea, in ce priveste aceesarile conturilor personale si interactiunea.

Trilulilu

Portalul clujean de user-generated content trilulilu.ro a depasit pragul de trei milioane de utilizatori unici in luna martie a acestui an. Trilulilu.ro este in acest moment cel mai accesat site de catre utilizatorii din Romania, inegistrand 2,59 milioane de vizitatori unici, 8,26 milioane de vizite si 68,07 milioane de afisari.

Reteaua a castigat audienta prin cele doua initiative online din aceasta vara, de publishing (show-ul “Cook’n'Rolla”) si respectiv viral marketing (lansarea clipului “Ca$$a Loco – La mall”) si mentine atentia utilizatorilor prin lansarea unui serial online user-made.

TPU

Specificitatea Retelei TPU.ro, populata mai ales de adolescenti si tineri (66% dintre utilizatori au pana in 22 ani), este data de faptul ca utilizatorii isi ofera reciproc solutii la problemele cu care se confrunta, impartasind cunostintele si experienta proprie. Top 5 in lista categoriilor de discutii sunt temele: adolescenti, conversatii, sanatate, dragoste si sex, timp liber. Utilizatorii TPU.ro, in numar de peste 82.400 (in crestere cu 58% fata de inceputul verii – luna iunie 2010) au generat aproape 326.400 de intrebari si 2,17 milioane de raspunsuri. Timpul mediu de raspuns pentru o intrebare este de circa 16 minute, iar platforma a inregistrat o rata de 99% din totalul intrebarilor care si-au gasit cel putin un raspuns. TotiPentruUnu.ro a numarat in luna aceasta 1,15 milioane de vizitatori unici si 2,18 milioane de vizite.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri