Reprezentantii celor mai importanti jucatori din online-ul global si local vorbesc in cadrul Ro:newmedia despre modul in care vom evolua de la subiectul ”hot” al momentului - Facebook - spre ce va conta cu adevarat in viitor pe Internet.

Mark Cowan, head of emerging markets EMEA Facebook: Romania este unul dintre cele ”hot locuri” din Europa de Est. Nu spun ca fiecare dolar trebuie sa mearga spre Facebook insa exista diferite platforme de publicitate online unde pot fi plasati banii. Depinde de publicul tinta al fiecarei platforme. Vorbim doar de o modalitate diferita de a-ti plasa publicitatea pe Internet. Pentru noi ceea ce conteaza este partea de socializare si toata partea de search este despre prieteni si despre ce fac ei si pentru noi merge. Un lucru este cert: oamenii de marketing sunt pe Facebook. Poti folosi publicitatea pentru a-ti creste audienta, insa continutul este crucial.

Marvin Liao, global sales manager Emerging markets Yahoo: Online-ul este un mediu interactiv, in timp ce TV-ul este unul pasiv. Online-ul a devenit competitiv cu offline-ul din punct de vedere al atingerii audientelor.

Steffen Ehrhardt, product specialist Google EMEA:
Daca vrem sa avem succes, trebuie sa ne asumam riscuri. Trebuie sa masuram totul si sa avem obiective foarte clar definite. Pentru a avea succes nu tine doar de buget, ci si de creativitate.

Patrice Slupowski, vicepresident digital innovation&communities la Orange, France Telecom Group: Cand apare un format nou de publicitate vei avea nevoie de 3-5 ani pentru a explica industriei cum sa foloseasca respectivul format. Nu conteaza daca vorbim de 2012, 2015 sau 2020. Conteaza sa intelegi evolutia pietei si sa tii ritmul cu ea. Dar publicitatea nu este singurul model de business pe care il putem folosi in online.

Colin Kinsella, president of Digitas America de Nord:
Nu conteaza marimea bugetelor, ci ce urmeaza sa faci cu ele. Totul se reduce la a putea convinge consumatorii sa cumpere anumite produse. Facebook nu reprezinta doar un mediu de promovare, ci de socializare. Ne lovim de aceelasi probleme si totul se rezuma la a aduce valoare adaugata. Trebuie sa cladim o relatie online-TV. Chiar si clientii care aloca cele mai mare sume catre online inca investesc 90% din bugetele de promovare spre TV. Daca ne tot gandim cum sa scapam de TV cred ca ne pierdem timpul degeaba.

Stefan Iordache, COO Leo Burnett: Trebuie sa construim o masa din nise. Viitorul este astazi, ce facem acum. Viitorul este un cumul de nise si cum facem acest lucru pentru a raspunde nevoilor tuturor. Aici este cea mai dificila bariera pe care trebuie sa o depasim. Cati dintre noi avem sistemul de operare in limba romana? Putini. Acesta este motivul pentru care ne indreptam spre jucatorii globali.

Mihai Trandafir, managing director Universal McCann: Avem in acest moment medii care ne ofera acoperire larga. Unde trebuie sa lucram mai bine este diferentierea brandurilor. Cred ca nu e deajuns sa ai 1 milion de prieteni pe Facebook daca nu le comunici in mod relevant. Rezolvarea trebuie sa vina din modul in care aducem noi consumatori in magazinul respectivului client – de la awarness pana la credibilitatea propunerilor unui brand. Trebuie sa vedem capacitatea unui mediu de a fi favorabil unui brand.

Dan Balotescu, managing director Media Investment: Este clar ca tot ce cunoastem acum va fi redesenat. Ceea ce este foarte interesant la acest mediu este ca este extrem de masurabil si devine, paradoxal, dificil de masurat. Este bine ca este masurabil, dar problema este ca sunt mai multe unitati de masura. Pe presa si TV avem date unice, ar fi interesant ca in viitor sa avem niste date unice si in online. Acum foate putina lume stie despre ce vorbeste cand discuta despre online. Si uneori este chiar penibil sa le explici celorlati ca nu stiu despre ce vorbesc.

Cred ca sumele cheltuite in online in Romania sunt exact cat trebuie sa fie. Unul dintre lucrurile care lipsesc in Romania este continutul. Cati ne petrecem timpul pe site-uri romanesti? Este foarte greu sa avansezi daca nu ai content si cred ca ne autolimitam.

Mihai Fanache, director general Mediacafe:
Oamenii nu inteleg de exemplu ce este o campanie pe Facebook. Speram ca intr-un an sa depasim momentul in care toti vrem sa facem o campanie pe Facebook, Twitter si sa ne dam seama cum putem folosi toate aceste canale.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri