Teddy Dumitrescu va continua sa conduca agentia din functia de CEO si va raporta direct lui Tomasz Pawlikowski, CEO Publicis Europa Centrala si de Est si Rusia.

Fondatorul Publicis Romania este un “new entry” in topul Forbes, unde a intrat direct pe locul 439, cu o avere estimata la 9-10 milioane euro. Grupul Publicis a cumulat anul trecut afaceri de 32 milioane euro, fata de aproximativ 50 milioane euro, in 2008.

Grupul Publicis Communications Services Bucharest ofera servicii de publicitate, branding, strategie, creatie, promotii, evenimente si si comunicare online.

Fondata in anul 1994, agentia a devenit partener Publicis Worldwide din anul 1995. Agentia are 75 de angajati, iar printre clienti se numara Orange, Renault, Nissan, L'Oreal, LG Electronics, Ursus Breweries, Microsoft, Procter & Gamble, Granini, Omv Petrom, Carrefour, HP, Citibank, Sanofi Aventis, Nestle, Albalact, Whirlpool.

“Aceasta tranzactie completeaza expansiunea noastra in zona Balcanilor. Am avut un parteneriat strans cu agentia timp de 10 ani si ma bucur ca in sfarsit am finalizat aceasta casatorie”, a declarat Richard Pinder, chief operating officer Publicis Worldwide.

Contactat de wall-street.ro, Teddy Dumitrescu a afirmat ca primele discutii au fost purtate in urma cu peste 10 ani.

Citeste si:

La inceput nu au fost negocieri, ci mai degraba discutii si scenarii «what-if». Nici noi, nici partenerii nostri de la Publicis Groupe, nu aveam nicio urgenta in a perfecta o tranzactie. Pe de alta parte, de-a lungul ultimilor 10 ani, s-au intamplat lucruri notabile pentru Publicis Groupe. A fost achizitia la nivel mondial a lui Saatchi&Saatchi, apoi achizitia lui LeoBurnett, apoi boom-ul din BRIC (Brazilia, Rusia, India, China), apoi explozia digitalului. Toata aceasta succesiune de evenimente a facut ca Romania sa nu fie totdeauna prioritatea numarul 1. Ca urmare, si discutiile noastre au fost on-and-off, fara sa ne propunem un deadline de finalizare a tranzactiei”, explica Dumitrescu.

2010 nu a fost o alegere “in adevaratul sens al cuvantului” adauga Teddy Dumitrescu, in conditiile in care Romania a redevenit o piata strategica pentru Publicis Groupe in Europa Centrala si de Est. “Pe de alta parte, Publicis Romania a inceput sa aiba o contributie foarte importanta din punct de vedere creativ in cadrul retelei Publicis. Acesti doi factori au dus la avansarea mai rapida a discutiilor, iar tranzactia s-a finalizat in 2010”, puncteaza Dumitrescu.

In ceea ce priveste vanzarea Optimedia, una dintre cele mai importante agentii de media din Romania, oficialul Publicis a precizat doar ca tranzactia se afla intr-o faza avansata si va fi incheiata tot cu Publicis Groupe, fara a oferi detalii suplimentare.

Dumitrescu a adaugat ca Publicis Communication Services va reprezenta in continuare “100% din timpul si energia sa de a face business”, fara a-si orienta investitiile spre alte zone de activitate.

Referitor la industria de publicitate din Romania, Teddy Dumitrescu a declarat ca se pastreaza trendul descrescator, iar premisele pentru anul viitor nu sunt cu mult mai optimiste. “Ne indreptam cu pasi repezi catre nivelul pietei din 2005-2006, ceea ce este ingrijorator”, conchide Dumitrescu.

Publicis Worldwide este una dintre cele mai importante retele globale de marketing si comunicare, prezenta in 82 de tari. Reteaua numara aproximativ 9.000 de angajati.