Dacia este brandul romanesc cel mai prezent pe Internet, cel mai de incredere dar si cel mai popular, conform studiului Gemius Research si Evensys pe 2011, care are in vedere prezenta brandurilor in mediul online pe piata locala.
Studiul pe care il puteti citi in continuare a fost realizat in perioada 11.01-20.01.2011, pe un numar de peste 2.300 de internauti cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani.

Cele mai prezente branduri romanesti pe Internet

Pe primul loc se situeaza Dacia, cu o pondere de 33,1% din totalul raspunsurilor, in crestere de la 29,6% cu un an in urma. Pe locul doi se situeaza BCR (9,5% in 2011, vs. 9,6% in 2010) si eMag (5,8%, in crestere de la 3,5%). Petrom este brandul cu cea mai mare cadere procentuala in 2011 (4,6%) fata de 2010 (7,3%).

Cele mai de incredere branduri romanesti pe Internet

Dacia este pe primul loc si in aceasta sectiune, cu o pondere de 26,5% din raspunsuri in 2011, fata de 27,4% in 2010. Pe locul doi se situeaza Borsec (7,3% fata de 4,9% in 2010) si BCR, in scadere usoara, de la 7,4% in 2010 la 7,2% in 2011.

Cele mai populare branduri romanesti pe Internet


Dacia este si aici pe primul loc, in scadere fata de anul trecut, de la 32,8% in 2010 la 30% in 2011. Ciocolata cu Rom ocupa locul doi, la distanta mare fata de Dacia (8% in 2011, fata de 3,5% in 2010). Pe locul trei in preferintele respondentilor este Ursus (7,3%), comparat cu 5,6% in 2010).

Pe segmentul telecom, fara a li se oferi variante de raspuns, cei mai multi respondenti au nominalizat ca cel mai notoriu brand Orange, urmat de Vodafone si de Cosmote. Pe locul patru se situeaza Romtelecom, urmat de RDS-RCS, Digi, Zapp si UPC.

Ce defineste prezenta online a unui brand

Cei mai multi respondenti au spus ca cel mai important este ca respectivul brand sa aiba foarte vizibile datele necesare despre produsele sau serviciile sale, precum si datele de contact sa fie disponibile. De asemenea, pentru ca un brand sa fie eficient online, imaginea sa (site-ul, bannerele, designul, grafica) trebuie sa fie impecabila si intr-o continua imbunatatire. De asemenea, este important ca produsele si serviciile sale sa poata fi cumparate online.

Ce defineste un brand de succes

Cei mai multi respondenti considera ca un brand de succes trebuie sa aiba produse sau servicii de inalta calitate, sa fie foarte cunoscut si produsele sau serviciile sale sa se vanda foarte bine.

Ce parere aveti de studiu? Sunteti de acord cu acest clasament?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri