"Anul viitor pe timpul asta vom fi ori unul dintre cele mai importante branduri IT care definesc aceasta generatie, ori o idee buna a unor oameni care nu au reusit sa o execute si sa inoveze la fel de mult ca altii, mai destepti si mai muncitori", scrie fondatorul Groupon, companie cu numai trei ani de activitate.
Mason si un purtator de cuvant al Groupun au refuzat sa comenteze informatiile.
Groupon, alaturui de Facebook, Twitter si LinkedIn, reprezinta noul val de companii IT care au reusit sa creasca fulminant in ultimii ani prin inovatie si marketing, atragand atentia investitorilor. Companiile sunt evaluate la miliarde de dolari si ar putea atrage un interes enorm din partea pietelor in cazul unor oferte publice initiale.
Investitorii se bat deja pe actiuni pe piata privata, plasamentele fiind masurate, cel putin in cazul Facebook, in miliarde de dolari.
Groupon, cu sediul in Chicago, a refuzat in decembrie o oferta de preluare de 6 miliarde de dolari din partea Google si a obtinut la inceputul acestui an fonduri de 950 milioane de dolari de la investitori privati. Compania ar putea atrage inca un miliard de dolari in acest an printr-o oferta publica initiala, potrivit unor surse apropiate situatiei.
Dupa trei ani de activitate, Groupon avea, la sfarsitul lui 2010, peste 4.000 de angajati si operatiuni in 565 de orase, de la 120 angajati, respectiv 30 de orase in 2009, potrivit scrisorii transmise de Mason. O buna parte din extindere a fost executata prin achizitii in Europa si Asia.
Afacerile din afara Statelor Unite au generat 285 milioane de dolari din vanzari in 2010. Aproape trei sferturi dintre angajati se ocupa de operatiunile internationale.
Mason a avertizat angajatii sa nu se complaca, deoarece "clonele" si companiile IT mari vor investi resurse semnificative pentru a acapara din cota de piata a Groupon.
Compania ofera cupoane online pentru comercianti locali si a inceput sa genereze vanzari, in Statele Unite, si din reduceri pentru ofertele retailerilor nationali.
Groupon are acum 51 de milioane de abonati la newsletter-ul prin care distribuie promotii si spera sa creasca baza de clienti la 150 de milioane pana la finele acestui an.
Citeste un interviu cu seful Groupon Romania
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: