Inainte de criza financiara globala, riscul lichiditatii nu era luat in considerare foarte mult de toti investitorii. Insa turbulentele din ultimii ani au scos la iveala o noua latura a acestui risc, care a atras atentia tuturor, de la investitorii de retail pana la institutiile guvernamentale. Specialistii Investopedia.com au explicat in ce consta acest risc.
Riscul de lichiditate este impartit in doua categorii: riscul de cash-flow si riscul de lichiditate in piata.

La categoria riscului lichiditatii pietei se incadreaza activele putin lichide, pe care le vinzi foarte greu cand te decizi sa vinzi.

De exemplu, daca detii active imobiliare si vrei sa le vinzi intr-un moment mai putin favorabil al pietei, pot fi vandute imediat doar cu un discount foarte mare. Chiar daca activul tau este valoros, cumparatorii se evapora din piata si esti nevoit sa vinzi la un nivel sub cel real.

De cealalta parte se afla bondurile de trezorerie sau actiunile din indicele S&P 500 care sunt considerate cu risc 0 de lichiditate.

Dar exista multe titluri din care exit-ul nu se poate face cu usurinta, acestea fiind cele cu riscuri mari de lichiditate.

Riscul de lichiditate este dat de categoria activelor (cele simple sunt mai lichide decat cele complexe), microstructura pietei sau orizontul de timp

Insa, ambele tipuri de riscuri ale lichiditatii implica lipsa timpului. Lichiditatea redusa este, in general, o problema care poate fi rezolvata daca exista resurse de timp.



Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri