Bancherul personal reprezinta o alternativa pentru clientii cu venituri peste medie ai bancilor, prin care acestia beneficiaza de servicii personalizate in relatie cu banca. Pe langa faptul ca bancherul personal ofera consultanta de investitii in permanenta, serviciul de private banking nu se rezuma doar la gestionarea lor, ci abordeaza intreaga situatie financiara a unui client. De la conditii de creditare personalizate, la o paleta larga de produse de economisire si de investitii, afla ce iti poate oferi in plus fata de relatia traditionala de la ghiseu.

Clientii premium ai bancilor, cum sunt denumiti cei care apeleaza la private banking, detin de obicei averi importante, avand in vedere ca trebuie sa aiba in contul bancar o suma destul de mare pentru a beneficia de acest serviciu, care poate ajunge pana la pragul de 250.000 de euro. Sunt si banci care au stabilit stacheta de intrare in aceasta categorie mult mai jos, la 15.000 euro. Insa averea nu este singurul criteriu, iar multe banci tin cont si de statutul clientului sau de potentialul acestuia de a atinge in decursul unui an plafonul minim de accesare.

Totodata, clientii premium sunt in general oameni foarte ocupati, cu un ritm de viata alert si nu au timp pentru a se deplasa la banca. Prin urmare, apeleaza destul de des la tranzactionarea digitala. Platile pe care le au de facut – de la facturi de utilitati la schimburi valutare sau constituiri de depozite - toate se pot realiza prin intermediul serviciului de internet sau mobile banking. Asadar, ce vor clientii bogati de la bancherii personali?

Serviciu axat pe client

De ce ai apela la un bancher personal? Cat de greu este sa tii evidenta finantelor de unul singur? Desi multi considera ca aceasta este rolul bancherului personal, oamenii apeleaza la acest serviciu din alte motive. Unul dintre acestea este capacitatea bancherului de a intelege nevoile financiare ale clientului si de a-i oferi produsele bancare potrivite in functie de profilul sau investitional.

Bancherii personali gestioneaza o paleta larga de servicii, de la depozite, imprumuturi, investitii si plasamente. Prin urmare, clientii de top astepta ca bancherii sa se ocupe de situatia lor financiara, sa coordoneze diferite aspecte ale portofoliului lor si sa vina cu propuneri si solutii personalizate. Mai exact, sa-i administreze averea, propunandu-i fonduri sau plasamente in care sa poata investi si, in acelasi timp, sa-i proteje si sa-i creasca activele din prezent sau sa-i ofere o finantare personalizata.

Serviciu de concierge si consultanta fiscala

Cand au nevoie de informatii despre banii lor, clientii de private banking stiu exact unde sa apeleze. Pe langa abordarea personalizata in functie de profilul clientului, bancherul personal sta la dispozitia clientului sau cu orice fel de informatie legata de averea sa. Consultanta si concierge-ul in domeniul financiar-bancar sunt cerinte musai ale bancherului personal, care nu doar ca are datoria de a-si informa clientii atunci cand acestia o cer, ci trebuie sa le prezinte riscurile unor investitii, de exemplu.

Alte produse de economisire si investitii

In afara serviciilor mentionate, private banking-ul ofera acces la o gama mai larga de produse de economisire si investitii decat cele pentru mass-market. Astfel, pe langa titlurile de stat, obligatiunile si certificatele, clientii bogati ai bancilor pot alege sa investeasca in fonduri de actiuni, in cele mixte sau in fonduri de tip absolut return. De asemenea, clientii de top pot alege sa investeasca si in real-estate.

Negocierea

Un bancher personal iti poate aduce si privilegii in relatia cu banca. In urma negocierii, clientii pot beneficia de conditii de pret favorabile, produse inovatoare sau un flux de acordare a creditului mai rapid. De fapt, banca incaseaza multi bani din gestionarea portofoliilor de private banking si, prin urmare, aceste beneficii sunt mai degraba niste concesii acordate clientilor pentru a-i fideliza si a-i pastra.

Disponibilitate si discretie

Insa, poate cea mai importanta cerintea a clientilor premium este disponibilitatea de a raspunde la solicitari in orice moment. Spre deosebire de bancherii traditionali care au o multime de clienti, bancherii privati au doar cativa. Prin urmare, sunt disponibili si urmaresc sa dezvolte o relatie apropiata cu clientii lor, au timpul si posibilitatea de a se implica in orice moment in interactiunea cu consumatorii si o fac 24/7. Nu in ultimul rand, un bancher privat iti poate gestiona portofoliul cu discretie, cerinta importanta a clientilor premium.

Sursa foto: goodluz/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri