Una dintre concluziile raportului realizat de Storia.ro si D&D Research este ca 39,5% dintre respondenti – studiul a implicat 1.050 de respondenti cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani, 50% femei si 50% barbati – vor sa isi schimbe locuinta in urmatoarele 6-12 luni. Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legatura cu intentia de a achizitiona o locuinta proprie (37,9%) si cu nevoia de a dispune de un spatiu mai generos (25,8%).

Intrebati daca sunt interesati sa cumpere sau sa inchirieze, cei mai multi respondenti au ales prima varianta (62,3%). Majoritatea romanilor inclusi in cercetare cauta un apartament in bloc (61,1%), in timp ce 24,7% isi doresc o casa de sine statatoare, aflata in afara unui cartier rezidential. Ceilalti se afla in cautarea unui apartament in vila (6,2%) sau isi doresc o casa aflata intr-un cartier rezidential (7,2%). Aproape toti respondentii (95,8%) intentioneaza sa se mute in acelasi oras, iar 67% in acelasi cartier in care locuiesc la ora actuala.

Chestionati in legatura cu criteriile de care tin cont atunci cand cauta o locuinta noua - dincolo de buget - romanii inclusi in cercetare au facut referire la zona (47,8%), suprafata utila (29,1%), numarul de camere (35,8%), suprafata totala sau construita (26,5%) si la facilitatile din preajma locuintei (22,9%). Anul constructiei, accesul la o parcare, apropierea de statiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor si compartimentarea sunt alte criterii amintite de catre respondenti.

61,4% dintre respondenti au declarat ca folosesc site-urile de anunturi imobiliare atunci cand isi cauta o noua locuinta, in timp ce 45,3% prefera sa caute direct in motorul de cautare Google, iar 43,6% apeleaza la prieteni si cunostinte. In ceea ce priveste subiectul cautarilor, respondentii au amintit: informatii financiare (63,4%), informatii generale (61,1%), informatii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Modificari in apartament fara...
Citeste si: Modificari in apartament fara autorizatie - Ce amenzi poti risca

Raportul de cercetare cantitativa „Cunoasterea extinsa a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro isi propune sa cunoasca si sa inteleaga tipologiile de clienti de imobiliare. Storia.ro este o platforma de anunturi dedicata exclusiv sectorului imobiliar, lansata de OLX. Cu peste 120.000 de anunturi, Storia.ro ofera peste 50 de filtre de cautare, o harta completa a zonei alese cu puncte de interes multiple, precum si un comparator de preturi specifice fiecarei regiuni in parte.

locuinta, apartamente, Storia.ro, D&D Research