Impact Hub Bucuresti

Impact Hub Bucuresti

Impact Hub Bucuresti conduce topul campaniilor care au strans cele mai multe fonduri pe platforma Startarium, reusind sa atraga 30.750 de euro de la 74 de sustinatori in perioada 12 iulie / 26 august 2017.

Acestia au folosit fondurile pentru a pune pe picioare noul sediu de co-working, in care s-au mutat in luna septembrie a anului trecut.

“La sfarsitul lui 2016 am inceput sa cochetam cu ideea extinderii intr-un spatiu mai mare pentru a gazdui mai multi oameni. O campanie de crowdfunding parea alegerea complet potrivita pentru a vinde in avans abonamentele de co-working si de membru in comunitate”, declara Daniel Matei, director Impact Hub Bucuresti.

Setarea unui obiectiv realist si livrarea produsului la termenul stabilit sunt principalele aspecte pe care Daniel considera ca antreprenorii ar trebui sa le ia in considerare atunci cand pornesc intr-o campanie de crowdfunding.

“Am ales sa pornim o campanie care sa fie realista, dincolo de visele din momentul acela, de 15.000 de euro si sa incercam sa ne atingem obiectivul cat mai rapid (..) Una dintre partile poate cele mai complicate dintr-o campanie de crowdfunding este sa te tii de promisiunea pe care le-o faci contributorilor tai. Poate, de multe ori, acestia au nevoie de serviciul pe care l-au platit in momentul prestabilit. In cazul nostru era foarte simplu, pe 31 august noi predam fostul spatiu, iar pe 1 septembrie trebuia sa deschidem aici, pentru ca 74 de persoane cumparasera abonamente pe 3-6 luni in avans la noul Impact Hub. Nu am reusit sa terminam amenajarea pana pe 1, era intr-o vineri, si le-am cerut oamenilor ingaduinta sa ne lase pana luni, cand lucrurile au fost finalizate”, povesteste Daniel

De asemenea, strategia este extrem de importanta si trebuie gandita pana la ultimul detaliu, in cazul iti doresti sa ai o campanie de succes. De la pregatirea recompenselor, pana la modul in care iti propui sa atragi noi contributori dupa ce ti-ai atins obiectivul.

“Cand ne-am setat primul obiectiv de 15.000 de euro, am calculat care sunt acele recompense minime necesare pentru a ajunge la suma respectiva. Am oferit o serie de recompense early-bird, in sensul ca discountul era mai mare decat in cazul celorlalte recompense, iar ele adunate insumau putin peste 15.000 de euro. A functionat si a reprezentat o lectie importanta: daca iti propui un obiectiv, gandeste si o strategie care sa il sustina”, precizeaza Daniel.

Insa, dupa ce si-au atins obiectivul, acestia au realizat ca perioada de desfasurare a campaniei este departe de a se incheia, iar procesul de a convinge in continuare oamenii sa contribuie devine unul greoi “Multi se intrebau de ce mai strangem bani”. Atunci a realizat importanta unei strategii care sa ia in considerare si felul in care poti mentine interesul contributorilor, chiar si dupa ce ti-ai atins primul obiectiv.

eematico Toys

eematico Toys

Proiectul eematico Toys a atras 8.545 de euro intre 14 mai si 19 iunie 2017, obiectivul initial setat de acestia fiind de 7.500 de euro. La campania lor au contribuit 67 de persoane.

Acestia au atras fonduri pentru a lansa o serie de jucarii dezvoltate prin cercetare educationala in Romania, avand peste 350 de ore de continut educational dezvoltat pana la demararea campaniei pe Startarium.

“Am inceput acum 3 ani de zile, prin a face cursuri dedicate copiilor, care sa ii ajute sa desluseasca prin activitati practice si diverse tipuri de jocuri, lucrurile invatate la gradinita si in primii ani de scoala. Am strans o baza de 600 de materiale didactice si am facut un plan prin care sa le transformam in jucarii educationale care sa sintetizeze experientele educative si care sa poata ajunge in casa fiecarui copil”, precizeaza Ion Neculai, co-fondator ematicoo Toys.

Lucrurile nu au mers ca pe roate in cazul celor de la eematico Toys, Neculai precizand ca au avut un moment in care s-au gandit destul de serios sa renunte la campanie. Doua dintre cele mai importante aspecte la care considera ca ar trebui sa se orienteze antreprenorii sunt branding-ul serviciului/produsului dar si perioada in care aleg sa isi faca campania. In cazul celor e la eematico Toys, sfarsitul anului scolar nu a fost o perioada tocmai buna pentru a promova o campanie de jucarii educative.

De asemenea, partea de recompense le-a pus o serie de probleme celor de la eematico Toys care au trebuit sa gandeasca o strategie pentru a le face cat mai atractive, avand in vedere ca pretul produselor pe care le ofereau era unul scazut.

"Jucariile noastre nu sunt produse atat de scumpe incat sa generezi o reducere extrem de atractiva incat clientul sa fie impulsionat sa o cumpere in momentul respectiv. A fost o problema, preturile jucariilor sunt intre 70-100 de lei si a trebuim sa cream anumite pachete in care sa le grupam cu activitatile educative pe care le facem noi pentru a putea oferi o reducere semnficativa", adauga Neculai.

Sursa foto: Andrey_Popov / Shutterstock.com