Biroul de Credit are inregistrate doua milioane de persoane, dintr-un total de 4,8 milioane de clienti ai bancilor aflati in evidenta, care au avut in ultimii ani cel putin o restanta la un imprumut, a declarat directorul general al Biroului, Serban Epure.

Pentru a fi inregistrat cu restanta la Biroul de Credit, clientul sa fi intarziat cu plata ratei lunare cel putin 30 de zile.

Sistemul Biroului de Credit a emis pana in prezent peste 18 milioane de rapoarte de credit.

Pana la sfarsitul acestui an, Biroul de Credit va introduce un sistem de scoring (faza a treia) pentru clientii bancilor aflati in evidenta sa care "este mai mult decat scoringul acordat de fiecare banca in parte, deoarece ofera informatii si despre comportamentul clientilor care au credite de la mai multe banci", a precizat Epure, potrivit NewsIn.

Sistemul de scoring va atasa fiecarei persoane din baza de date un calificativ, ajutand institutiile de credit sa decida daca sa acorde sau nu un nou imprumut respectivului solicitant.

In prezent, Biroul de Credit primeste informatii de risc furnizate de 28 de banci, a caror cota de piata pe segmentul imprumuturilor pentru populatie insumeaza 98,5%. Dintre acestea, 23 de banci, cu o cota pe retail banking de 92%, transmit si primesc informatii de natura pozitiva.

De asemenea, Biroul de Credit primeste informatii de la opt societati de credit de consum, din care patru transmit si informatii pozitive, si de la doua firme de leasing, care de asemenea transmit si informatii pozitive.

Informatiile pozitive reprezinta date despre clienti aflati in evidenta bancilor indiferent daca au sau nu restante la credite, in timp ce informatiile negative privesc clientii cu restante la imprumuturi.

Numarul conturilor detinute de persoanele recenzate de Biroul de Credit este de 8,3 milioane, potrivit sefului institutiei.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri