Pe langa agentiile clasice unde companiile de profil comercializeaza polite de asigurare, o pondere tot mai mare o au platformele de emitere online, care vor capata, in opinia specialistilor, din ce in ce mai multa importanta. Ce presupune si cum functioneaza un business online cu asigurari?
In prezent, daca un client doreste sa cumpere o asigurare si nu are timp sa se deplaseze la una dintre agentiile asiguratorilor exista posibilitatea de a cumpara polita de pe Internet, prin intermediul unor site-uri special create in acest sens.

Practic, comanda se face pe Internet, potentialul client intra pe site, completeaza datele necesare fecarui tip de polita (suma asigurata, valoarea locuintei sau masinii, etc in functie de asigurrea pe care o vor), dupa care este sunat de un operator pentru confirmarea acestora.

Un astfel de site este cel prin care opereaza Pintilie Broker de Asigurare (PBA), portalul rca-ieftin .ro. Astfel, explica Valentin Radu (foto), director de marketing in cadrul societatii de intermediere, daca toate datele sunt corecte se stabilesc toate detaliile pentru livrare si procesul se incheie prin livrarea politei.

De exemplu, in Bucuresti livrarea politei contractate online este facuta de PBA in regie proprie, adica un agent de vanzari merge la client si ii duce polita. In afara Capitalei, compania colaboreaza cu o firma de curierat (Cargus), livrarea prin posta sau curier este o practica comuna in Romania in vederea livrarii politei clientului, la adresa semnalata.

“Chiar daca politele sunt emise electronic si incheiate online, procesul de vanzare in asigurari presupune consilierea permanenta a clientului, imediat dupa completarea datelor un operator suna clientul pentru a discuta detaliile, lucru cu atat mai necesar in cazul politelor mai complexe cum sunt asigurarile facultative de locuinta. Sunt mai multe lucruri de stabilit decat la o asigurare RCA, de exemplu fransizele, mai nou daca doreste si asigurarea obligatorie a locuintei, etc. si atunci este necesar sa lamurim aceste aspecte telefonic”, a detaliat Radu.

De altfel, doar la asigurarile medicale de calatorie emiterea se va face online direct fara ca operatorii sa mai sune clientul, in rest asiguratii sunt consiliati.

Chiar daca majoritatea societatilor prefera emiterea politelor offline, in agentiile clasice si mai sunt societati care nu si-au dezvoltat acest sistem de emitere, reprezentantul intermediarului in asigurari crede ca acest canal de vanzare a asigurarilor se va dezvolta considerabil in viitor.

“Emiterea online functioneaza in multe tari si este un sistem mai performant. Cred ca romanii sunt deschisi la acest gen de sistem. Totusi, piata este destul de primitiva in prezent, dar dupa ce anumite site-uri de specialitate isi vor cladi de-a lungul timpului un bun renume, clientii de pe piata autohtona vor fi si mai deschisi”, a declarat la randul sau Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultant in Asigurari din Romania (UNSICAR).

Pe de o parte, modalitatile de plata online ii ajuta pe brokerii care opereaza prin acest gen de platform web cu acei clientii care vor sa economiseasca timp si platesc direct cu cardul online. “Pe de alta parte, o mare parte dintre romani nu au capatat inca suficienta incredere in mediul online, de aceea aleg sa platesca in numerar la livrarea politei”, detaliaza Radu.

La PBA, primele intermediate vin 50-50% din online (prin rca-ieftin.ro si asiguratorii.ro platform web prin care brokerul opereaza) si agentiile clasice 8 la numar in acest moment.

Clientii brokerului sunt utilizatorii directi, care intra pe site sau cei care provinprin recomandarile actualilor asigurati. “In ultima luna rca-ieftin.ro a avut circa 70.000 de vizitatori unici (si circa 700.000 de vizitatori unici in ultimul an 15% din cele 5 mil. de utilizatori de Internet ) si preconizam o crestere de aproximativ 15% comparativ cu 2009, ca nivel de prime brute subscrise intermediate”, adauga directorul de marketing al PBA. Anul trecut, Pintilie Broker de Asigurare (PBA) a intermediat prime brute subscrise in valoare totala de 2,1 milioane de euro.

Intre competitorii PBA se afla Safety Broker, care administreaza site-urile rca-ieftin.com si casco-ieftin.com. De altfel , si asiguratorii Astra si Allianz , prin compania Allianz Direct mizeaza pe vanzarile de polite de aisgurare online lansand site-uri specializate.

Cu toate acestea, in Romania, la aceasta data vanzarea de asigurari pe Internet este in stadiu incipient comparativ cu alte tari. Asa cum specialistii au subliniat mai este mult loc pentru dezvoltarea acestui gen de afacere. Totusi, au fost facuti pasi importanti in acest sens si pe piata locala astfel ca de la 1 ianuarie 2010, politele RCA sunt emise numai electronic potrivit reglementarilor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). La fel si politele PAD (asigurarea obligatorie a locuintelor a caror emitere a inceput la mijlocul acestei luni n.red.) vor fi emise electronic.

Un studiu al companiei de consultanta Horvath& Partners arata ca, in industria autohtona de asigurari, 75% din politele de asigurare sunt incheiate prin intermediul brokerilor si al agentilor de asigurare, in timp ce pe pietele din Austria, Elvetia si Germania, brokerii si agentii au o pondere in totalul distributiei de polite de 50%, in timp ce 20% dintre asigurati au preferat telefonul sau mediul online pentru contractarea asigurarii.

“Am investit mult mai mult decat credeam ca o vom face la inceput, chiar sute de mii de euro. Intotdeauna apar lucruri noi din punct de vedere tehnic si trebuie sa te adaptezi. Depui foarte mult efort, iar rezultatele apar in timp. Noi am ales reinvestirea integrala a profitului, in acest gen de afacere castigul vine mai tarziu decat te astepti”, conchide Valentin Radu.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri