3 August 2011

Motorul de cautare Bing castiga cota de piata, dar la costuri foarte mari



Motorul de cautare Bing al Microsoft, proiect in care compania “pompeaza” milioane de dolari anual, si-a crescut cota de piata la 14,1% in luna iulie, de la 11% in iunie 2010, in SUA, conform companiei de cercetare comScore citata de Ibtimes.com.

Microsoft primeste trafic datorita aliantei de cautare cu Yahoo, care redirectioneaza cautarile de pe site-urile proprii catre Bing. Cota de piata a Yahoo a scazut de la 18,9% in iunie 2010 la 15,9% in iunie 2011.

Cresterea cotei de piata a Bing vine insa la costuri foarte mari pentru producatorul american de software. Veniturile unitatii de servicii online au crescut cu 15% de la an la an, pana la 2,53 mld. $ in ultimul an fiscal, insa pierderile diviziei au crescut la 2,56 mld. $, de la 2,34 mld. $ cu un an in urma.

Steve Ballmer, fost CEO al Microsoft, a admis cat de dificil este sa castigi in fata Google si a subliniat ca unicul mod de a castiga este de a schimba regulile jocului si a face lucrurile diferit de concurent.

“Pentru majoritatea oamenilor, Google este echivalentul cautarii online – o fac fara sa gandeasca nicio clipa, din reflex. Trebuie sa dezvoltam si noi clientilor nostri astfel de obiceiuri”, a declarat Brian MacDonald, din managementul motorului de cautare al gigantului software.

Cota de piata a Google a crescut cu 4,6 puncte procentuale pana la 65,5% in iulie, in SUA. Pe plan global distanta dintre Google si Bing este si mai mare – 83% in cazul Google si doar 3,76% in cazul Bing, in iulie 2011, conform Net Applications.



Citeste si