Microsoft ar putea face o oferta pentru preluarea Yahoo, gigantul software reaparand printre potentialii cumparatori ai companiei dupa incercarea esuata de achizitie din 2008, scrie Mediafax care citeaza Reuters.
Yahoo, cu o valoare de piata de 20 miliarde de dolari, este "curtata" de numerosi investitori, precum Providende Equity Partners, Hellman & Friedman, Silver Lake Partners sau gigantul chinez de comert electronic Alibaba si fondul rus de investitii DST Global, carora li se alatura Microsoft, potrivit surselor citate.

Actiunile Yahoo au crescut cu 10,1% dupa aparitia informatiilor, insa au coborat usor ulterior. Microsoft a inchis miercuri la New York in urcare cu 2,2%.

Microsoft ar putea cauta un partener pentru preluarea Yahoo, a adaugat una dintre surse, fara a da alte detalii.

Decizia finala si lansarea unei oferte formale ar putea fi insa impiedicate de divergentele din conducerea Microsoft privind oportunitatea prezentata de scoaterea Yahoo la vanzare, a afirmat o sursa oficiala din cadrul gigantului software.

Una dintre "taberele" din interiorul Microsoft vrea neaparat cumpararea Yahoo, considerand ca are un bun potential de crestere si ar fi o buna modalitate de a investi cateva miliarde de dolari.

Yahoo a respins in 2008 o oferta de 47,5 miliarde de dolari din partea Microsoft, decizie considerata o gafa din partea directorului general de atunci, Jerry Yang.

"Valoarea Yahoo nu a mai crescut de cativa ani, iar unii directori considera ca ar trebui sa cumparam ceva cu potential de viitor", a afirmat sursa din conducerea Microsoft.

Contactati de Reuters, reprezentantii Yahoo, Microsoft si ai celorlalti potentiali investitori implicati au refuzat sa comenteze informatiile.

Anterior, surse apropiate situatiei au afirmat ca Yahoo le-a cerut consultantilor, Goldman Sachs si Allen & Co, sa pregateasca situatiile financiare ale companiei pentru a fi prezentate unor potentiali cumparatori.

La scurt timp dupa demiterea directorului general Carol Bartz la inceputul lunii septembrie, Yahoo a anuntat ca analizeaza "alternative strategice" dupa ce a fost informata de interesul mai multor parti pentru preluarea companiei.

Yahoo, care a dominat odata internetul, joaca la doua capete: da semnalul ca este de vanzare, dar cauta in acelasi timp un nou director general.

Yahoo ar fi o tinta uriasa pentru orice fond de investitii care actioneaza pe cont propriu, mai ales in contextul conditiilor dificile de pe pietele de credit.

Surse din industrie sustin ca fondurile de capital privat ar dori sa preia operatiunile din SUA si sa vanda activele din Asia catre un investitor precum miliardarul Jack Ma, care controleaza Alibaba.

Pe Wall Street, analistii au evaluat recent Yahoo la putin peste 20 de miliarde de dolari. Activele de baza din zona cautarilor si publicitatii online sunt evaluate la 7,7 milirde de dolari, iar operatiunile asiatice la 9,2 miliarde de dolari. In plus, compania are rezerve de lichiditate de 3,2 miliarde de dolari.

Yahoo detine circa 40% din Alibaba si 35% din Yahoo Japan.

Daca Microsoft ar integra total motorul de cautare Bing cu cel al Yahoo, ar castiga o cota de piata de peste 30% in SUA si ar deveni un competitor credibil al Google, considera analistii.

Yahoo a incheiat in 2009 cu Microsoft un acord de parteneriat pe 10 ani pe piata cautarilor online. Platforma de cautare a Yahoo ruleaza motorul Bing, iar Microsoft cedeaza 88% din veniturile din publicitate prin cautari.

Microsoft are o rezerva uriasa de bani, de 53 de miliarde de dolari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri