Unele magazine din SUA, incercand sa profite cat mai mult de aceasta perioada pentru rotunjirea veniturilor, au deschis portile inca de joi seara sau de la 00:00. Ziua de Black Friday, ultima zi de vineri din luna noiembrie, da semnalul inceperii promotiilor de sarbatori si a fost, pentru prima oara, adoptata pe larg si de retailul electroIT romanesc.

Strategia se pare ca merge, judecand dupa anuntul facut de Flanco in prima parte a zilei de vineri. “Flanco a vandut pana la ora 10:30 astazi, 25 noiembrie 2011 (o ora si jumatate), cat toata ziua de ieri (joi, 24 noiembrie 2011). In fiecare magazin Flanco sunt cozi de 10 -20 de oameni la casa”.

Mai mult de atat, Flanco capitalizeaza ghinionul jucatorilor din online si transmite ca “tot online-ul fiind picat, putem spune ca Black Friday se deruleaza in acest moment numai in reteaua Flanco”. Lantul de retail vinde 40 de produse/minut, la trei ore lantul primind 18.300 de vizitatori.

1. Ai reusit sa cumperi online, de BlackFriday, de pe magazinele implicate in eveniment?




In SUA, inca de joi seara, se adunasera 300 de oameni in fata magazinului Toys R U din Long Island, New York, scrie presa internationala, subliniind ca angajatii magazinului au spus ca sunt mai multi oameni decat in anii precedenti.

US National Retail Federation se asteapta ca in acest weekend 152 de milioane de americani sa faca cumparaturi la reducere in acest weekend, in crestere cu 10,1% fata de anul trecut.

Retaileri precum Amazon.com si Walmart ofera de asemenea deal-uri online.

Executivii din retail si analistii prezic un sezon mult mai concurential ca cel din 2012, desi rata de somaj a ramas la circa 9%. Datoriile din Europa cantaresc greu pe piata de capital din SUA si increderea consumatorilor ramane redusa.

NRF estimeaza crestere de 2,8% a vanzarilor in noiembrie-decembrie, crestere mai mica fata de evolutia de 5,2% in 2010, scrie Guardian.co.uk. Unii cumparatori simt ca recesiunea este inca puternica, desi nu se vede in datele economice.

“Din cauza recesiunii, anul acesta cred ca vom cumpara produse de sarbatori, dar nu atat de mult ca in anii precedenti”, spune Desiree Schoolfield, 49 de ani.

Scopul retailerilor este sa vanda mai multe produse, pe langa cele ce ofera reduceri, astfel incat sa se pastreze pe profit. Astfel, companiile (inclusiv din Romania) ofera reduceri la Xbox sau PlayStation 3, dar nu ofera reduceri pentru jocuri sau alte periferice.

Reactii in social media romaneasca in ceea ce priveste la Black Friday

Pe site-ul wall-street.ro mai multi oameni comenteaza faptul ca serverele retailerilor online nu au facut fata asaltului cumparatorilor sau curiosilor in cautare de reduceri. “Emag: server error 500. :(( Apoi toate produsele care contau sunt epuizate. Not cool. Emag – jenant”, comenteaza, de pe Facebook, utilizatorul Alex Iticus. “Eu de 3 ore incerc sa finalizez o comanda pe emag si nu se mai incarca pagina. Mai mult ca sigur cand ajung sa il pot lua nu o sa fie pe stoc”, mai spune Kovacs Robert, completat de Dan Costin ce spune ca “I-a lovit foamea de electrocasnice pe toti, le mananca pe paine!”.

Un alt utilizator acuza: "Foarte tare, au ridicat pretul si dupa au aplicat reducerea, practic tot aceeasi bani ii dai mai bine la magazinele online si e mai ieftin decat reducerea lor", spune pe Facebook utilizatorul Preotescu Mircea.

Mai multe bloguri au sesizat aglomeratia de pe magazinele romanesti. Clickio.ro comenteaza ca “Primele doua magazine pe care le-am vizitat in dimineata asta erau picate, probabil dupa ce navalisera si alti obsedati de reduceri. Ma intreb daca erau chiar picate sau incercau sa simuleze o coada ca la lansarile de iPhone”.

Blogul eMag.ro anunta ca pana la ora 10:00, vineri, campania Black Friday a generat pe eMag 400.000 vizitatori unici (~2% din populatia Romaniei), ~34.000 produse comandate dintre care ~28.000 din promotia speciala de Black Friday si valoarea aproximativa a comenzilor pana la ora 10: 4 milioane euro.

Pe Twitter, #BlackFriday are o activitate extrem de intensa, romanii comentand si ei pe acest canal. “mama mama mama ce activitate e pe #blackfriday!”, exclama utilizatorul RaduChira. Alti utilizatori spun ca eMag.ro “si-au refacut stocul” iar altii incearca sa capitalizeze pe seama interesului ridicat, utilizatorul Raduchira incercand pe Twitter sa vanda site-ul #blackfridayro https://twitter.com/#!/search?q=%23blackfridayro AurasMihai rade pe Twitter, comentand ca “am iesit de pe @emag. repede, e un loc liber!”.

Pe Google+ post-urile curg de asemenea. Gabriel Vasile scrie ca “Mania Black Friday a inceput!” in timp ce Liviu Mihai isi aduce aminte de comunism si posteaza o poza cu o coada “la lapte” comentand “Black Friday de acum 25 de ani”.

Considerati ca Black Friday romanesc este o reusita sau mai mult o sursa de frustrari? Comentati mai jos!