1 Decembrie 2011
Spre 2012: Top 7 tendinte in social media
Cine ar fi crezut ca micile jocuri sociale vor crea o industrie de miliarde de dolari in doar doi ani sau ca in loc sa sunam pe prieteni preferam sa folosim smartphone-urile pentru a posta comentarii pe retele sociale? Anul 2011 apropiindu-se de sfarsit, putem privi spre principalele tendinte atunci cand vorbim de retele sociale, asa cum le aliniaza consultantul si mentorul social media JeffBullas.com.
Prima tendinta: Socializare pe mobile
Sa fie acesta un semnal al decaderii simplelor mesaje text?
A doua tendinta: Socializarea cautarilor
Google si Bing (motorul de cautare Microsoft – n.r.) au marit vizibilitatea si prioritatea mesajelor de pe retele sociale in rezultate. Poate ai sesizat si tu ca in ultimele 12 luni clipurile YouTube, paginile Facebook si profilele LinkedIn dar si alte canale social media sunt plasate mai sus in rezultatele motoarelor de cautare.
A treia tendinta: Geolocalizarea marketingului social media
A patra tendinta: Comertul social
In ultimele 12 luni au aparut tehnologii care permit utilizatorilor sa isi migreze magazinul (prin intermediul “Apps”) pe reteaua Facebook astfel incat utilizatorii sa nu trebuiasca sa iasa de pe retea pentru a cumpara produse. De fapt, multe dintre brandurile de top din lume, si nu numai, au pagini pe Facebook, prezenta pe Twitter si, de curand, si Google+ a deschis portile companiilor.
A cincea tendinta: Gamingul social
Zynga, companie fondata in 2007, a reusit sa desfiinteze notiunea de joc traditional prin dezvoltarea unor aplicatii precum Farmville sau Mafia Wars, jocuri ce au in prezent sute de milioane de utilizatori pe Facebook, lunar. In 2010, Facebook si Zynga au semnat o intelegere pe cinci ani in urma careia cea mai mare retea sociala din lume primeste 30% din veniturile aferente activitatii. Veniturile din gamingul social vor depasi anul viitor 1 MILIARD de dolari, mare parte din suma provenind in vanzarea de produse/facilitati virtuale.
A sasea tendinta: Publishing-ul tip blog
Huffington Post, publicatie care a inceput ca un blog politic, a fost achizitionat de catre AOL pentru 315 milioane de dolari. Traficul pe aceste bloguri este impulsionat de retelele sociale si Huffington Post atrage peste 1 milion de comentarii lunar de la cei peste 35,6 milioane de vizitatori unici. De fapt, traficul Huffington Post a depasit pe cel al The New York Times.
Blogurile pe diverse teme, cum ar fi social media (Mashable, de exemplu), politica, mancare, tehnologie, atrag milioane de cititori pe plan global, lunar.
A saptea tendinta: Business-urile de nisa
Exemple de firme de nisa care au reusit sunt “AussieBum” (vand lenjerie intima pentru barbati, global) si “AquaBumps” (vinde fotografii digitale).
Viteza cu care aceste proiecte au devenit cunoscute se datoreaza intr-o mare masura si retelelor sociale care au reusit sa viralizeze mesajele de marketing trimise de firmele ce activeaza pe anumite nise.