Citeste aici cele mai interesante declaratii si informatii de la conferinta de New Media din Timisoara - Ecomtim. Discutiile vor gravita in zona comertului online, precum si a retelelor sociale sau a promotiilor.
12:35
Sesiunea de reduceri colective incepe: invitati sunt Mihai Seceleanu, Kuponiada, Matei Pavel, CautaReduceri.ro, Calin Fusu, CEO Neogen si Stephen Jones, Adulmec.ro.
12:37
Domeniul vacantelor si al tursimului, proaspat in industria aceasta, are deja cea mai mare valoare a vanzarilor - oamenii au cheltuit in medie 49 euro/cupon anul trecut.
12:39
Calin Fusu, Neogen, Zumzi: Vom asista la o consolidare a pietei in perioada urmatoare, vor trebui sa se diferentieze jucatorii din piata.
Matei Pavel: In ultimele luni, intr-adevar, s-au inchis multe site-uri mici dar si unele, 4-5, mari. Usor-usor se suprasatureaza piata, e greu sa mai lansezi un astfel de proiect si sa mai ai si succes.
12:42
Mihai Seceleanu, Kuponiada.ro: Peste 60% dintre clientii nostri au revenit de doua ori la noi, dovada ca fac profit.
12:46
Industria de cupoane este de fapt o industrie nu atat de vanzare cat de PROMOVARE a business-urilor - te vad cateva sute de mii de oameni in ziua aceea, chiar de nu cumpara decat cateva zeci.
12:51
Stephen Jones, Adulmec.ro: Nu cred ca exista agregatoare care s-au extins cu succes si peste hotare. Una dintre probleme este faptul ca in Europa de Est cultura este foarte fragmentate, limbile sunt foarte diferite. E greu sa treci de astfel bariere.
12:56
Interventie Catalin Cretu, Visa: Aceste site-uri (de cupoane - n.r.) au ajutat in mod consistent la cresterea platii cu cardul. Ce parere aveti de acest lucru, cati platesc exclusiv cu cardul?

Seceleanu - 89% din tranzactii se fac cu card in cazul Kuponiada. Platile mai mari se fac insa cu transfer bancar, dar ca volum, clar, platile cu cardul predomina.
Lazarov - Cred ca toate site-urile de reduceri au un procent asemanator de oameni care platesc cu cardul - la noi cam 80% este cu card, cam 20% cu transfer bancar.
13:04
Lazarov: Lucrul cel mai important este nu atat vanzarea cupoanelor ci ceea ce se intampla DUPA ce vine clientul la tine - cum il primesti, cum sa ii iei feedback-ul, cum sa il faci sa revina. Vanzarea cuponului in sine, oferta, este doar varful iceberg-ului, doar 10% din intreg procesul.

Seceleanu: Regula de baza este sa te si interesezi de stoc/capacitate de livrare. Clientul care cumpara va dori sa beneficieze de produs cat mai repede - daca vine dupa 2 luni nu va fi fericit si acest lucru se va transmite negativ si catre noi, si catre comerciant.
13:04
Lazarov: Lucrul cel mai important este nu atat vanzarea cupoanelor ci ceea ce se intampla DUPA ce vine clientul la tine - cum il primesti, cum sa ii iei feedback-ul, cum sa il faci sa revina. Vanzarea cuponului in sine, oferta, este doar varful iceberg-ului, doar 10% din intreg procesul.

Seceleanu: Regula de baza este sa te si interesezi de stoc/capacitate de livrare. Clientul care cumpara va dori sa beneficieze de produs cat mai repede - daca vine dupa 2 luni nu va fi fericit si acest lucru se va transmite negativ si catre noi, si catre comerciant.
13:12
Matei Pavel: Vedem o conversie foarte buna la site-urile mari. Cine face investitii in brand si este cunoscut de oameni, are sanse mai mari sa vanda prin noi - nu conteaza neaparat categoriile. Este foarte important site-ul respectiv - daca magazinul arata bine, daca brandul a mai fost prezent si in alte parti etc.

Stephen Jones: Cred ca turismul, achizitia de bilete online, a crescut mult in Romania si este un produs ce poate fi distribuit national, implicind crescand si business-ul nostru.
13:17
Intrebare: Ramaneti in curand fara clienti sau mai este loc, mai este potential? Sunt saloane/magazine pe care nu le-ai convins inca sa participe?

Raspunsuri:

Lazarov: Eu unul nu vad ca exista limita. In fiecare zi vad reclame la TV, la radio si peInternet. Trebuie sa ne axam pe profesionalizare in online. Trebuie sa avem branduri pe care le vedem la TV si auzim de ele la radio.

Seceleanu: In decembrie ne-am dat seama ca nu am fost niciodata la un salon de pe strada unde aveam noi sediu. Am fost si am aflat ca nimeni nu mai lucrase cu ei. Deci...cred ca am raspuns la intrebare.

Fusu: S-au terminat locurile in care vrei sa mergi? Oamenii pe care vrei sa-i cunosti? Nu cred, cred ca toti avem multe lucruri de descoperit si deci vom gasi intotdeauna locuri noi pe care sa le promovam.
13:28
Mai e loc de agregatoare pe piata?

Stephen Jones: Sunt cam 10 agregatoare pe piata, nu sunt diferente mari intre ele. Odata ce un utilizator a intrat pe unul dintre ele, nu prea sunt motive sa intre pe altul. Poate fi loc si pentru alte agregatoare, dar trebuie sa vina cu destui bani cat sa se marketeze puternic, pentru a avea sanse pe piata. Nu e de ajuns doar sa pui un site nou si gata, va veni si traficul.

Matei Pavel: Mai este loc, dar trebuie sa incerci sa atragi cei ce nu sunt internauti cronici, care cauta de 50 de ori pe Google pe zi si stau non-stop pe Facebook. Deci practic mai sunt de atras cei care nu au fost atinsi pana acum de niciun agregator dar nu este un lucru usor.


13:37
Participantii Ecomtim se afla in pauza de masa - wall-street.ro va continua sa va puna la curent cu cele mai interesante declaratii si opinii de la evenimentul de eCommerce din Timisoara in circa 60 de minute.
14:39
In cateva minute vor reincepe sesiunile de discutii la Ecomtim - speakerii urmatori vor fi Bogdana Butnar (Google), Peter Jucovschi (Microsoft), Mihai Nadas (Yander), Doru Panaitescu (Marketeer) si Dan Boabes (Simplus).
14:53
Bogdan Butnar, industry manager Google: In romania, in continuare, se cauta generic - nu se cauta "Samsung modelul X de culoare roz" ci se cauta "telefon mobil" in prima faza. Abia dupa aceea se cauta "Telefon mobil samsung".
14:56
Bogdana Butnar: Daca produsul pe care vreti sa il vindeti este un sistem foarte complicat de incalzire al casei, oamenii normali au sanse putine sa il gaseasca prin cautari pe Google. "Niciodata oamenii nu o sa caute ce vreti voi!" Romanii ar cauta mai degraba "soba"si atat, sunt slabe sperante sa dea de site-ul d-voastra. Romania ramane o tara care cauta termene generice.
15:00
Bogdana Butnar: Romanii cauta des "deranjamente Romtelecom" sau doar "deranjamente"pe net. Lumea mai cauta "Flori" pe Internet si te intrebi - vor sa CUMPERE flori sau vor sa vada POZE cu flori?
De BlackFriday lumea nu a cautat "BlackFriday" ci a cautat pe Google ... numele magazinului - eMag, de exemplu! Este cel mai mare volum de cautari pe IT&C pe care l-am vazut intr-un an. Nimeni n-a cautat "reduceri laptop BlackFriday".
15:03
Ce e mai eficient, sa scrii RON sau lei intr-un anunt? Mai bine scrii RON in loc de "lei". De ce? Pentru ca se scrie cu majuscule si astfel atragi atentia asupra pretului.
Ce e mai bine, sa scrii "de la 129 RON"sau doar "129 RON"? Raspunsul este sa scrii "129 RON", altfel oamenii isi vor da seama mai usor ca se discuta de pretul minim.

"Puneti-va intrebari de genul acesta la fiecare anunt pe care il scrieti!"
15:09
60% dintre romani abandoneaza cumparaturile si nu achizitioneaza DESI au pus deja produse in cosul de cumparaturi.
15:19
Dan Boabes, SimPlus: 6 mil euro cifra de afaceri, peste 2,2 mil, plati cu mobilul procesate, peste 5,5 mil. euro de astfel de plati - date despre SimPlus.
15:21
Dan Boabes, SimPlus: 6 mil euro cifra de afaceri, peste 2,2 mil, plati cu mobilul procesate, peste 5,5 mil. euro de astfel de plati - date despre SimPlus.
15:22
Boabes: Daca primiti SMS-uri "bulk", in masa, efectele sunt negative. Este nevoie de consultanta pentru a sti sa profiti la maxim de campaniile prin mesaje.
15:40
Petru Jucovschi, Microsoft: Top 3 trenduri in eCommerce (Forrester si Gartner)

1. Comertul pe tablete explodeaza
2. Reducerea costurilor fara a pierde din loialitatea consumatorilor
3. Rumoarea ce inconjoara social marketingului este mai mare decat beneficiile concrete.
15:45
Urmareste Emergingexperiences.com - cum faci o experienta de eCommerce disponibila pe diferite dispozitive mobile (fie cu touch, fie si pe Xbox-Kinect, etc).
16:04
Alin Gherman (compania de curierat DPD, fostul Pegasus) - 30% din cele 3 mil, de colete livrate zilnic de companie sunt comenzi in mediul online.
16:16
Gherman: Care sunt asteptarile utilizatorilor privind compania de curierat - in primul rand livrarea sa fie sigura, livrarea cash-ului in cont sa se realizeze in 24 ore, sa existe solutii de prealertare - diverse metode de a comunica cu clientul final pentru ca firma de curierat sa se asigure ca el este acasa ( prin IDM, predict, SMS, e-mail), sa se monitorizeze si sa se raporteze situatiile, integrare aplicatii de curierat pentru a se urmari coletele din platformele magazinelor online.
16:31
Ioana Hreninciuc (Hostway): daca aveti magazin online, puteti face mici trucuri pentru a atrage mai multi cumparatori.
Daca puneti utilizatorii site-ului sa "interactioneze" cu un numar mare (sa il vizualizeze), este mult mai probabil ca vizitatorii sa fie dispusi sa plateasca mai mult pentru produse ce, in mod normal, ar valora mai putin (behavioral marketing).
16:33
Ioana Hreninciuc: Exemplu: Un om traieste 22.000 de zile si un domeniu costa doar 38 de euro - rata de cumparari a crescut cu aproape 100%! Deci, fara sa existe o legatura intre cele doua numere dar expusi unui numar MARE, vanzarile au crescut in mod considerabil.
16:41
Mai multe teste de vanzari si ce trucuri poti folosi pentru a vinde mai eficient poti citi pe Danariely.com
16:42
Alte recomandari de carti - Priceless de W. Pundstone, The Art of choosing (S. Iyengar), Sway (O. Brafman) si Fooled by Randomness (N.Taleb).
17:01
wall-street.ro va continua live blogging-ul de la Ecomtim si maine, joi, precum si seria de articole pe care le puteti vizualiza pe sectiunea New Media a wall-street.ro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri