Aflata la cea de-a saptea editie, conferinta e-Commerce isi propune sa aduca o schitare a tendintelor in comertul online din Romania, ce modele de business trebuie urmate si care este viitorul in industria de profil. Fii la curent cu toate noutatile despre comertul online pe wall-street.ro.
Printre speakerii prezenti la eveniment se numara: Daniel Enescu (Daedalus Millward Brown), Dan Bulucea (Google Romania), Catalin Cretu (VISA Europe), Gabriel Ghita (MasterCard Europe), Jerzy Warchalowski (Google Polonia), Robert Anghel (Orange Romania), Marius Ghenea (FIT Distribution), Sorin Manica (Allegro Group), Mihai Patrascu (evoMAG), Gabriel Rusu (BestKids), Catalin Stroe (FAN Courier), Mircea Scarlatescu (123flori.ro), Rares Jianu (TinaR), Calin Fusu (Zumzi) si multi altii.

Transmisia video live gratuita a fost disponibila in prima parte a conferintei si s-a incheiat.



09:40
A inceput conferinta. Vorbeste Daniel Enescu din partea DaedalusMillwardBrown.

Daniel Enescu face o radiografie a e-Commerce in Romania prezentand un studiu de piata. Potrivit acestuia, achizitiile in online se fac in proportie de 81,6% de pe site-urile romanesti in timp ce cumparaturile de pe site-urile straine reprezinta circa 18,4%.
09:41
Principalii jucatori de pe piata online din Romania: Emag, Okazii.ro (>30% din populatia care a cumparat in ultimele 6 luni) / BonPrix, FunDeal, Altex, Domo (11-30%) / eBay, librarie.net, bilete.ro, kuponiada.ro, amazon.com (5-11%)/ EvoMag, PCGarage, etc (1-5%).
09:43
A inceput discutia despre piata de comert online. Vorbesc Catalin Cretu (Visa Europe), Gabriel Ghita (MasterCard Europe), Marin Mitroi (Rom Card), Dan Bulucea (Google Romania si Cristian Herghelegiu (PayU).
09:45
Catalin Cretu, Visa Europe: Principalele site-uri de pe care se cumpara sunt cele de bilete de trafic aerian,pariuri, agentiile de turism, etc.
Uitandu-ne la tranzactiile cu cardul nu stam foarte rau. Penetrarea platii cu cardul este mai mare in Polonia si Cehia decat in Romania, dar in tara noastra pe segmental online sta mult mai bine decat cele doua piete. Este vorba de o incredere a populatiei in acest mod de plata, iar apetitul romanilor pentru aceasta metoda de cumparaturi este crescut.
09:48
Despre campaniile de educare a publicului pentru plata cu cardul: Romanii inca sunt tematori in ceea ce priveste plata cu cardul datorita atacurilor informatice, dar problema consta in lipsa comunicarii catre populatie.
09:50
Marin Mitroi, RomCard: Sunt peste 9,5 milioane carduri inrolate in sistemul online in Romania.
09:54
Gabriel Ghita, MasterCard Europe: Daca faci plata cu cardul oamenii se asteapta ca banii sa plece direct. Daca faci plata cash omul este mult mai sigur. Aici este problema comertului electronic. Din perspectiva noastra nu se poate face comert cu sume mari platind cash. Nu curierul este cel care face vanzarea ci site-ul.
10:01
Dan Bulucea, Google Romania: Trebuie sa capitalizam oportunitatea din Romania.Din pacate in acest moment nu avem o penetrare a internetului la nivel de tara si nu avem un raport favorabil al numarului de utilizatori raportati la numarul de locuitori ai tarii.
10:05
Gabriel Ghita, MasterCard Europe: Cumparaturile in online cresc foarte repede de la un an la altul. Generatiile tinere vin foarte tare din urma si creeaza un nou trend in acest sens. Se intampla totul foarte repede. Aceste cresteri vor fi capitalizate.
10:14
Catalin Cretu, Visa Europe: In Romania frauda aproape ca nu exista. In acest moment nu suntem o tinta pentru adevaratii “profesionisti” in materie. Este foarte importanta activarea cardurilor in 3D Secure. Trebuie sa ne ferim de eventualele pericole informatice si sa comunicam avantajele inrolarii cardurilor intr-un mod sigur.
10:17
Mitroi, RomCard: Se activeaza 30.000 carduri pe luna – 1.000 carduri pe zi si peste 10.000 oameni efectueaza zilnic operatiuni cu cardul.
10:23
Cristian Herghelegiu, PayU: In IT&C ritmul de crestere a incetinit oarecum. Pe de alta parte, site-urile de flori au avut un ritm foarte mare de crestere, librariile online, la fel si site-urile de reduceri.
10:24
Cretu, Visa Europe: Plata pe site-urile de reduceri se ridica la peste 80% prin achizitiile cu cardul.
10:31
Herghelegiu, PayU: In India, o piata foarte mare, penetrarea cash-ului este uimitoare. 50% se realizeaza cash, iar celelalte plati se realizeaza fie cu cardul, fie prin alte modalitati.
10:40
Cretu, Visa Europe: Platforma care integreaza noile medii este telefonul mobil: Omul se plimba deja cu telefonul mobil, poate folosi avantajele QR-Code in achizitionarea produselor , dar si functiile nelimitate pe care le poate oferi. Fie ca este mediu fizic, fie ca este online – totul se va realiza prin intermediul telefonului mobil (smartphone). Industria si viata merg in aceasta directie.
10:43
Mitroi, RomCard: Ne indreptam catre mobile commerce. Totul se va concentra spre mobil, confort si siguranta.
10:46
Herghelegiu, PayU: Este fundamental sa intelegem clientul. Daca vrea mobil ii dam mobil, daca vrea cash sau card – decizia trebuie sa apartina clientului.
10:55
Vorbeste acum Jerzy Warchalowski, Google Polonia: Despre misiunea si strategia Google in Polonia, e-Commerce la nivel mondial si e-Commerce in Polonia.
11:02
In 2011, un client polonez a cumparat online de 15 ori si a cheltuit circa 700$.
11:25
PAUZA
11:52
Incepe partea a doua a evenimentului. Sorin Manica (Allegro Group) - despre ascensiunea site-urilor de anunturi de Europa Centrala si de Est.
11:57
Piata site-urilor de anunturi este estimata la 12 milioane euro in 2012.
12:00
Sunt doua tipuri de anunturi: “orizontale” (ex. Mercador.ro) si “verticale” (ex: autovit.ro).
12:02
Despre marketingul timid: “Daca nu investiti agresiv in publicitate, site-ul pica”.
12:04
MARKETING = SEO , PPC, PR, Branding, Social Media (concursuri)
12:05
PRODUS = Simplu. Rapid. Usor de folosit.
12:05
CONTINUT: Trebuie sa evite abuzurile, anunturile dublate si fraudele.
12:07
Oamenii au nevoie de mobilitate, solutii la indemana si de feedback-ul prietenilor.
12:10
Strategiile de business: Lansare>Locul #1 sau #2 pe piata>castigarea pietei>monetizare
12:17
Romania este inaintea Ungariei ca valoare a pietei de retail, dar in urma la comertul electronic.
12:22
Toate site-urile se orienteaza catre B2C (Business-to-consumer).
12:24
Vorbeste acum Robert Anghel (Orange Romania) despre trei mituri false in comertul electronic.
12:29
Mitul 1 – conversia creste prin layout (felul cum arata pagina web). “Transmite incredere. Fa-i sa te contacteze!”.
12:35
Trebuie sa retineti datele de contact ale clientilor si acestea trebuie incluse intr-un program de emailing.
12:38
Conversia creste prin layout si functionalitate: 50% din telefoanele mobile se cumpara impreuna cu un accesoriu. (Orange Romania)
12:46
Mitul 2 – Trebuie sa trimiteti newslettere: o propunere personalizata fiecarui utilizator Obiectivul site-ului - trebuie sa ofere entuziasm, invatare, utilizare si extindere.
12:52
Mitul 3 – Tool-urile lipsesc sau sunt scumpe – FALS! Acestea trebuie sa fie folosite la potentialul maxim.
12:53
Vorbeste acum Marius Ghenea (FiT Distribution) despre TOP 10 probleme ale magazinelor online.
13:42
PAUZA
14:16
Incepe a treia parte a conferintei. Vorbeste Dana Iorga (IT&S si Koyos.ro) despre segmentarea clientilor si adaptarea ofertei in comertul electro IT.
14:29
Dana Iorga, Koyos.ro: Clientii nespecialisti necesita suport sporit pe durata intregului proces. In cazul sectorului electro IT online, segmentarea clientilor si adaptarea ofertei este necesara.
Focusul pe clientii nespecialisti, organizarea ofertei de produse, atasarea extra-beneficiilor, optimizarea site-ului si comunicarea sunt factori pe care o companie trebuie sa mizeze cand demareaza un proiect de acest tip pe segmentul online IT&C.
Livrarea gratuita in tara, posibilitatea de a putea vedea un produs in showroom sau de a-l testa, campanile specifice care implica cresterea vitezei de reactie (de tipul primele X comenzi) sunt iarasi necesare pentru un nou proiect pe piata de profil.
Totodata, optimizarea site-ului este necesara. Comunicarea trebuie sa mearga in 3 directii: Radio, TV si Online (prin bannere dinamice de produs, newsletter si campanii social media).

14:38
REZULTATE (la 8 luni de la demararea proiectului):
  • o scadere semnificativa a timpului de asistenta pe segmentul clientilor nespecialisti
  • cresterea ratei de conversie cu 15%
  • scaderea bounce rate-ului cu 10%
  • cresterea cu 30% a vanzarilor pentru produsele marcate
14:42
Este randul lui Gary Beal la microfon din partea Vanguard Online Media. El discuta despre optimizarea site-ului, SEO, importanta publicitatii si multe altele.
15:05
Expertii sustin ca optimizarea SEO va creste cu 27% in 2012, iar pana acum s-a simtit o crestere de 1000% a cererii pentru servicii SEO de buna calitate.
15:09
Gary Beal, Vanguard Online Media: 3 din 5 companii au raportat o practica eronata a optimizarii SEO.
Concurenta a fortat investitiile in SEO , dar exista si alte optiuni disponibile pentru promovare precum PPC (pay-per-click – n.r.), Bannere, eBay si Amazon.
Din pacate nu exista certificari sau cursuri de facultate specializate pentru astfel de business. Totul se gaseste pe internet si presupune o documentare foarte ampla. Totodata, cautarea unor oameni foarte buni pe SEO este foarte dificila. Presupune, de asemenea, un research.
15:18
Urmeaza o dezbatere la care vor lua parte Mihai Patrascu (EVOMag.ro), Gabriel Rusu (BestKids), Catalin Stroe (Fan Courier), Mircea Scarlatescu (123flori.ro) si Rares Jianu (TinaR).
15:26
Mihai Patrascu, EVOMag: 2011 a fost un an foarte bun. Piata de comert online (pe zona de IT) – cea mai dinamica piata – a crescut in special datorita mai multor evenimente noi (de tipul black Friday) – care au schimbat mentalitatea clientului. Piata de comert online a crescut foarte mult. In 5-10 ani, cei care vor intra pe acest domeniu – dar pe o nisa vor avea de castigat – pe segmentul IT, insa, exista riscul de a pierde foarte multi bani, din cauza competitiei din acest domeniu.
15:32
Patrascu, EVOMag – despre BlackFriday: Nu am dormit in acea noapte. Multe lucruri au fost neprevazute. S-au schimbat perceptiile clientilor. Mentalitatea consumatorilor se va schimba foarte mult – incat acestia alearga din ce in ce mai mult dupa promotii.
15:34
Gabriel Rusu, BestKids: Am inregistrat o crestere de 50-60% crestere a vanzarilor in 2011. In prezent sunt peste 100 de magazine focusate pe acest domeniu. Investim foarte mult in stocuri, deoarece in industria de profil acestea sunt destul de limitate. Am investit pentru ca in 2010 importatorii afisau foarte putine produse.
15:36
Mircea Scarlatescu, 123flori.ro : Gradul de perisabilitate (al florilor) la inceput a fost de 50%, iar in prezent se situeaza la circa 10%.
15:43
Patrascu, EVOMag: Atentie la costurile de operare – din cauza lor dispar magazinele online. Daca nu mai exista bani pentru sustinerea costurilor de operare riscati pierderea business-ului.
15:44
15:54
CINE INFLUENTEAZA DECIZIA DE CONSUM:
- Pretul conteaza foarte mult (TinaR)
- Increderea pe care o are in site (123flori.ro)
- Incet, incet – consumatorul cauta servicii (BestKids)
- Clientii se gandesc in proportie de 30%-40% la pretul produselor – in rest, pentru un site conteaza seriozitatea, brandingul, facilitatile pentru rate (EVOMag)
16:03
GRESELI IN ONLINE:
- Greseala clasica ar fi inceperea fara un plan si un buget. O afacere de acest gen nu se face cu 1000 euro. (BestKids)
- Sa nu inceapa o afacere pe bataia de pret. Acest lucru nu functioneaza. Risti ca dupa 6 luni sa fii inglodat in datorii sau ca un concurrent sa vina din spate cu un buget mult mai mare. (123flori.ro)
- Este foarte important sa iti doresti sa ajungi undeva. Noi nu am avut un plan, dar am ajuns dupa foarte mult timp. Fiecare pas trebuie sa ai grija cum il faci. Visam noaptea si dimineata veneam cu “SF-uri” la birou. (EVOMag)
16:24
Urmeaza Calin Fusu, Zumzi. El vorbeste despre cum pot profita magazine online de site-urile de reduceri colective.
16:51
Conferinta continua pe streaming-ul LIVE disponibil pe site pana spre orele 19. Va multumim pentru atentie!
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri