10 Mai 2012
Sfaturi pentru antreprenori de la Marius Ghenea: TOP 10 probleme ale magazinelor online
Atunci cand vine vorba de a porni un business in mediul online de la zero sau cand afacerea nu merge conform asteptarilor trebuie tinut cont de cateva directii foarte importante. Prezent la evenimentul dedicat comertului online - e-Commerce - Marius Ghenea, proprietarul FiT Distribution, a alcatuit un top 10 al celor mai frecvente probleme ale magazinelor online.
10. Putine variante de exit
“Este foarte important sa va intelegeti business-ul ca investitor – sa faceti acel pas. Incercati sa cautati a surse de crestere pe alte piete. (ex. Bulgaria sau alte state din regiune) sau, daca acest lucru este mai dificil de realizat incercati sa fiti intr-o zona care poate fi usor acoperita – precum dezvoltarea de noi site-uri”.
Afla si: Care sunt cele mai noi tendinte in comertul online
Foto cover: snap60.blogspot.com
9. Lipsa automatizarii proceselor
8. Competitia de preturi (Price War)
“Cel mai simplu e sa scazi preturile – cel mai greu e sa le cresti. Multi operatori confunda un adaos commercial cu profitabilitatea afacerii - de tipul - daca punem adaos 3% avem profit de 3%.
Un magazin online nu poate gestiona activitatea cu costuri sub 7% din vanzari. Gross-margin-ul vanzarii ar trebui sa fie peste acest nivel pentru ca o afacere sa fie profitabila. Pot exista produse “locomotiva”, dar trebuie sa existe un mix de produse si marje care sa asigure acest proces”, sustine antreprenorul roman.
Foto: yaffeteam.com
7. Dimensiunea pietei / a nisei
“In IT&C competitia este foarte mare. Daca intrati pe o nisa unde competitia nu este asa dura sansele sunt mai mari de reusita. In SUA, o piata de nisa are o dimensiune de zeci de MLD. dolari. In Romania sunt multe niste care nu depasesc cateva zeci de mii de euro. In zona online, totalul se ridica la cateva milioane euro pe an”.
6. Asteptarile clientilor
5. Lantul de aprovizionare (stocuri)
“Exista o tendinta de a incepe cu achizitie de marfa pe stoc. Este gresit acest concept – trebuie sa exista o relatie cat mai buna cu un numar de furnizori capabili sa livreze produsele atunci cand clientii solicita”.
4. Problema platilor online
3. Lipsa unui plan de business
Foto: entrepreneurshipsecret.com
2. Forme fara fond
“In realitate un site e facut pentru a vinde, deci pentru functionalitate. Un site trebuie gandit pentru a vinde, nu pentru a arata doar frumos”. Trebuie cautat un echilibru intre calitatea vizuala si cea a functionalitatii sale”.
Foto: thoughtmechanics.com
1. Cash Flow
“Orice afacere si multe din magazinele online functioneaza fara sa fie cu adevarat profitabile - functioneaza si pe pierdere. Business-ul nu poate sa exista cu cifre de cash-flow pe “minus”. Cu cat planificarea este mai buna - facuta cu mai mare acuratete - este mai usor de identificat si de rezolvat aceasta”, atrage atentia Marius Ghenea.
Foto: detroitcashflowanalysis.com