17 Mai 2012

De ce vizitatorii parasesc site-ul inainte de a cumpara?



Dupa ce – ani la rand – organizatorii au adus tehnologii de ultima generatie pentru analizarea magazinelor online (teste de usability, eye-tracking si neuromarketing), cea de a 7-a editie a Galei eCommerce, care se va desfasura pe 18 mai, va prezenta motivele pentru care utilizatorii ies din site-urile lor fara sa finalizeze tranzactia.

“Voice of Customer” este denumirea data de organizatorii GPeC tool-ului folosit pentru a obtine feedback-ul vizitatorilor magazinelor inscrise in competitie.

“Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%. Acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. Magazinele inscrise in competitie vor putea sa afle care sunt motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, dar si gradul de satisfactie al propriilor utilizatori vis-à-vis de site-ul in sine si cum raspunde acesta nevoilor lor”, spune Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce.

Pe scurt, magazinele inscrise la GPeC 2012 vor avea la dispozitie un tool pe care il pot implementa in site-urile lor. Instrumentul este neintruziv pentru utilizatori si nu colecteaza informatii confidentiale de la comercianti. Acesta nu face altceva decat sa livreze un sondaj care contine 4 intrebari (4Q) in momentul in care utilizatorii ies din cosul de cumparaturi inchizand browser-ul. De asemenea, modulul de 4 intrebari se aplica si utilizatorilor care au navigat prin site-ul magazinului, dar au ales sa il paraseasca fara sa faca nicio actiune de cumparare.

Tehnica este folosita cu succes de specialistii internationali in optimizarea conversiilor precum Avinash Kaushik.

Este esential ca magazinul online sa stie feedback-ul popriilor utilizatori pentru a-si imbunatati site-ul si a raspunde nevoilor vizitatorilor.



Citeste si