Lectie pentru Microsoft si Yahoo: Cum vrea Google sa revolutioneze motoarele de cautare?
Aplicatia "Knowledge Graph" beneficiaza de o baza de date cu peste 500 de milioane de termeni (locuri, oameni, obiecte), aceasta functionand pe un principiu pe cat de simplu, pe atat de complicat.
Spre exemplu, daca utilizatorul va cauta "Leonardo da Vinci" - asa cum arata si video-ul de mai jos - graficul ii va afisa in aceeasi pagina cateva date esentiale despre viata marelui pictor, sculptop si om de stiinta, dar si imagini ale celor mai cunoscute tablouri ale sale.
In acest mod, Google doreste sa ofere mai multe oportunitati utilizatorilor specializandu-se nu doar ca un motor de cautare international, ci si ca unul de cunostiinte si cultura generala, care face conexiuni intre diverse tipuri de informatii.
Mai mult, in cazul in care un utilizator cauta monumentul Taj Mahal, acesta este intrebat daca vrea sa afle date despre monument sau despre muzician si astfel poate fi redusa cu mult plaja de cautare.
Momentan, aplicatia este disponibila numai utilizatorilor din SUA.
Google considera ca Knowledge Graph nu este un simplu catalog de obiecte, ci pasul spre "urmatoarea generatie de online searching".
Foto: captura googleblog.blogspot.com