30 Mai 2012

La coada clasamentului: Tara cu cele mai reduse rate de click din regiune



Romania s-a clasat pe ultimul loc in ceea ce priveste ratele de click (CTR – n.r.) pe publicitate online, de 0,23%, conform unui studiu Gemius Research. Polonia este tara cu cele mai ridicate performante pe acest segment, CTR-ul fiind de 0,56%.

CTRul este o forma de masurare a succesului unei campanii de advertising online pentru un site. CTR este media click-urilor date per o suta de impresii, exprimat sub forma de procent. CTRul masoara cati utilizatori au dat click pe o reclama si au ajuns pe site-ul de destinatie.

Formatele publicitatii de 300x250 sunt cele mai intalnite in Romania, similar cu Bulgaria. CTR-ul cel mai ridicat se intalneste pe formatele de format 500x400.

Ponderea impresiilor in functie de industrie este impartita in principal intre Comert (25,5% din impresii), Finante/Brokeraj/Asigurari (13,8%), Lifestyle (12,8%) si Telecomunicatii (11,6%).



Cel mai mare CTR se regaseste in industria hainelor si accesoriilor
, urmat de sectiunea “timp liber” si de mancare.



Citeste si