Mark Zuckerberg nu se mai numara printre cei mai bogati 40 de oameni din lume, dupa ce deprecierea puternica a actiunilor retelei de socializare a redus averea fondatorului Facebook cu aproape 5 miliarde de dolari de la momentul listarii, pe 18 mai, transmite Bloomberg.
Averea lui Zuckerberg (28 de ani) a scazut marti la 14,7 miliarde dolari, de la 16,2 miliarde dolari vineri, dupa scaderea actiunilor Facebook cu aproape 10% pe piata Nasdaq, la 28,84 dolari, informeaza Mediafax.

Facebook s-a listat la bursa pe 18 mai, la un pret de 38 dolari pe actiune. Astfel, titlurile retelei de socializare au pierdut aproape 25% din valoare, cea mai slaba performanta in randul marilor oferte publice initiale ale ultimilor 10 ani.

"Situatia pare ca reflecta clar faptul ca volumul de actiuni emise a fost prea mare, pretul a fost prea agresiv, iar multi investitori care au stat la coada sa cumpere nu aveau nicio intentie sa pastreze actiunile", comenteaza directorul de investitii al BMO Harris Private Bank din Chicago, care administreaza active de 60 miliarde de dolari.

La pretul de inchidere de la 18 mai, prima sedinta de tranzactionare a actiunilor Facebook, averea lui Zuckerberg era evaluata la 19,4 miliarde dolari.

Zuckerberg a iesit astfel din topul celor mai bogati 40 de miliardari ai lumii realizat zilnic de Bloomberg.

Actiunile Facebook au inchis sedinta de ieri sub 29 de dolari, dupa o scadere de aproape 10% in sedinta de marti la New York, investitorii parasind in masa compania, ingrijorati de perspectivele de crestere pe termen lung si de declinul inregistrat de titlurile retelei de socializare, dupa listarea la 38 de dolari.

Facebook s-a depreciat pe piata Nasdaq cu pana la 10%, atingand un minim de 28,65 dolari pe actiune, si a inchis la 28,84 dolari pe unitate, in coborare cu 9,6%, transmite Reuters.

Reteaua de socializare a debutat pe bursa pe 18 mai, la 38 de dolari pe actiune, dupa ce a atras in oferta publica initiala 16 miliarde de dolari si si-a adjudecat o capitalizare de 104 miliarde de dolari, mai mult decat valoarea de piata cumulata a Hewlett Packard si Dell.

De atunci, compania a pierdut aproximativ 25 miliarde de dolari din capitalizare, suma echivalenta cu valoarea de piata a bancii de investitii Morgan Stanley, aranjorul principal al ofertei publice initiale a Facebook.

Analistii de pe Wall Street sunt ingrijorati ca Facebook va intampina dificultati in incercarile de a monetiza accesarile in numar tot mai ridicat de pe smartphone-uri si alte dispozitive mobile, desi are aproape un miliard de utilizatori la nivel mondial si domina spatiul retelelor de socializare online.

Piata smartphone-urilor si tabletelor este dominata autoritar de Google si Apple.

Intentia binecunoscuta a Facebook de a monetiza serviciile pe mobil alimenteaza speculatii variate privind strategia companiei si urmatoarele decizii in acest sens. Analistii bancari specializati pe sectorul IT considera ca reteaua de socializare ar avea mult de castigat daca ar intra pe piata software-ului pentru dispozitive mobile prin achizitia companiei norvegiene Opera.

New York Times a readus recent in actualitate un zvon intens mediatizat in trecut, ca Mark Zuckerberg ar vrea sa dezvolte un smartphone Facebook. Analistii considera ca una dintre cele mai simple modalitati de a intra pe segmentul hardware-ului mobil ar fi preluarea companiei canadiene Research In Motion, dezvoltatorul Blackberry, care se confrunta cu dificultati in concurenta cu Apple si Google.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri