12 Iulie 2012
De ce Facebook NU este o platforma de advertising eficienta: Cinci declaratii si studii ce indica acest lucru
Facebook a devenit, fara indoiala, platforma unde orice companie trebuie sa fie prezenta, cel putin printr-o pagina updatata constant. Este locul unde companiile comunica cu potentiali clienti, unde anunti noi lansari de produse. Cat de eficiente sunt insa campaniile de publicitate? Mai multe studii indica faptul ca acestea NU ar fi atat de rentabile precum ar putea parea.
Reprezentant FB: Dureaza un an pentru ca rezultatele campaniilor sa devina palpabile
In spatele acestui raport se regaseste insa “ingropata” o fraza interesanta, spusa chiar de un oficial Facebook. Brad Smallwood, “head of mesurement and insight” la Facebook a declarat in iunie anul curent ca dureaza circa un an pentru ca rezultatele campaniilor sa devina tangibile. Acest rastimp, in cazul multor companii, mai ales cele de dimensiuni mai mici, poate fi foarte mare.
Sorrell: FB nu este neaparat un mediu de advertising
“Consideri ca Facebook este unul dintre cele mai bune mecanisme de branding din lume dar nu cred ca este neaparat si un mediu de advertising”, a spus Sorrell.
Desi compania a subliniat ca va investi 400 mil. de dolari pe Facebook anul acesta, dublu fata de 2011, oficialul firmei recunoaste ca acest lucru nu ridica investitiile in retea sociala la un nivel important, comparat cu intregul buget alocat marketingului care este, anual, de 65 miliarde de dolari.
44% dintre utilizatorii FB nu dau click niciodata pe reclame
“Avand in vedere ca 30% dintre respondenti spun ca nu au incredere deloc in politica platformei privind datele personale, Facebook are inca mult de lucrat si perfectionat”, spune Hannah Kimuyu, director al Greenlight.
Presa creeaza, Facebook retransmite
“Pana la urma insa, Facebook, din perspectiva mea, este preponderent o platforma ce preponderent propaga informatii deja scrise in alte surse. De aceea publicatiile locale sunt si vor fi esentiale si in viitor. Presa creeaza, Facebook retransmite. Si asta trebuie sa gandeasca si advertiserii inainte de a aloca bugetele”, considera Heureux, pentru Wall-Street.ro.
Poti face advertising gratuit pe Facebook
Deci doi dintre cei mai mari trei advertiseri din SUA au limitat investitiile in Facebook.
Cele doua decizii au avut in spate motivatii diferite – GM nu este convins de eficienta reclamelor pe Facebook in timp ce P&G pur si simplu cauta cresterea eficientei bugetelor investite prin mijloace gratuite.
Se pare ca marile corporatii din SUA incep sa realizeze ca daca ai continut original, de calitate si care, per total, “prinde”, nu trebuie sa investesti bani in Facebook pentru a avea succes.
Considerati ca renteaza sa investiti in Facebook? Se transforma investitiile in clienti noi sau, per total, cheltuielile sunt mai mari decat profitul rezultat? Wall-Street.ro va incurajeaza sa comentati.