23 Iulie 2012

Noul director al Yahoo ar putea castiga 100 mil. dolari in 5 ani



Noul director general al Yahoo, Marissa Mayer, ar putea primi un pachet salarial, format din salariu, actiuni, prime si bonusuri de fidelitate, de pana la 100 de milioane de dolari pentru o perioada de cinci ani, potrivit Wall Street Journal.

Mayer, care s-a alaturat Yahoo dupa o cariera de 13 ani la grupul rival Google, va primi 5,4 milioane de dolari pentru a doua jumatate a acestui an si cate 20 de milioane pe an pentru restul perioadei. Unele bonusuri sunt legate de obiective de performanta, se arata intr-un document transmis bursei din SUA.

Yahoo spera ca Mayer (foto) sa reuseasca o revitalizare a operatiunilor grupului, scrie Mediafax.

Desi o comparatie este dificila, predecesorii actualului director, Scott Thompson si Carol Bartz, au primit pachete salariale in valoare de 27 milioane de dolari, respectiv 44,6 milioane de dolari. Ambii directori au parasit Yahoo inaintea expirarii contractului. Thompson a demisionat dupa numai cinci luni, iar Bartz a fost concediata in toamna anului trecut dupa doi ani si jumatate la conducerea grupului.

Mayer, 37 de ani, s-a alaturat Yahoo saptamana aceasta, din pozitia de vicepresedinte al diviziei Google pentru harti si servicii de locatie.

Pachetul salarial al noului sef al grupului include actiuni restrictionate evaluate la 14 milioane de dolari, care ar trebui sa asigure "compensatii partiale" pentru Mayer, dupa ce a renuntat la unele beneficii de la Google. In plus, Mayer ar putea primi si bonusuri de loialitate in valoare 15 milioane de dolari pe parcursul celor cinci ani.

Mayer nu a fost unul dintre directorii de top la Google, asa ca pachetul salarial nu a fost facut public.

Noul director general trebuie sa revitalizeze Yahoo, care inregistreaza peste 700 de milioane de vizitatori unici pe luna pe site-urile de stiri, sport si email, dar nu a reusit sa dezvolte servicii web inovative si se afla cu umult in urma rivalilor in privinta ofertei de instrumente sofisticate pentru clientii din publicitate.

Yahoo a anuntat, saptamana aceasta, o scadere de 4% a profitului net in trimestrul al doilea, la 227 milioane de dolari, in timp ce veniturile au coborat cu 1%, la 1,22 miliarde de dolari.



Citeste si