9 Octombrie 2012

Vanzarile online cu cardul au crescut cu 38% la 9 luni. Romanii cumpara tot mai multe cupoane de reduceri



Romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro In primele noua luni ale anului, mai mult cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut si depasind vanzarile inregistrate pe tot parcursul lui 2011, conform datelor Romcard, citate de procesatorul PayU.

Prin platforma PayU s-au inregistrat tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.

“In aproape 7 ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza. Din datele pe care le detinem, rata penetrarii platii online creste intr-un ritm mai lent, fiind relativ constanta in ultimii doi ani. Acest lucru demonstreaza ca plata online nu muta bani din offline, ci aduce o crestere reala de venituri”, explica Andreia Stavarache, manager de marketing si vanzari in cadrul PayU.

Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.

“Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont”, declara Marin Mitroi, Director General Romcard.

Cele mai bune evolu?ii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile (numarul de tranzactii) cu 106%, 79%, 62% si respectiv 47%. De asemenea, organizatiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donatii fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 56 euro in sistemul Romcard si de 67 euro in sistemul PayU).

La nivelul anumitor industrii, se remarca o crestere semnificativa a cosului de cumparaturi. Astfel, valoarea medie a unei dontii online a crescut cu 184%, de la 35 euro la 99 euro, iar cosul mediu pe segmentul confectii s-a majorat cu 53%, de la 73 euro la 112 euro.

PayU este detinut de Naspers, un grup multinational, cu operatiuni in domeniile media, internet si comert electronic in 131 de tari. PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online pentru peste 18.000 de companii in Europa, Asia si Africa, oferind plati online catre 300 de milioane de utilizatori de internet. Anul trecut, PayU a procesat in Romania doua milioane de plati online cu cardul in valoare de aproximativ 138,8 milioane de euro.



Citeste si