Romanii fac cumparaturi online in valoare de aproximativ 3.000 de lei in fiecare ora, potrivit celui mai recent raport de activitate realizat de 2Parale pe primele noua luni ale acestui an. Numai prin 2Parale - cea mai mare reea de afiliere din Romania – magazinele online au inregistrat in aceasta perioada vanzari de peste 18,7 milioane de lei, cu 67% mai mult fata de aceeasi perioada din 2011.

Potrivit datelor inregistrate prin activitatea 2Parale, romanii aloca mai multi bani pentru comertul online, inclusiv cand vorbim de sumele investite pentru o singura tranzactie. Comparativ cu anul trecut, proportia comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu peste 12%.

Tot pe un trend ascendent este si valoarea medie a comenzilor, care s-a marit cu 10%, pana la 198 de lei. Cele mai populare produse cumparate online continua sa atraga bugete mai generoase din partea romanilor. Mai exact, pentru achizitionarea unui produs din categoria tip IT&C se cheltuiesc, in medie, aproape 800 de lei. Pe de alta parte, pentru haine, incaltaminte si accesorii se aloca, in medie, 222 lei pentru fiecare comanda.

Cea mai mare vanzare online din 2Parale, in primele luni ale 2012, s-a ridicat la peste 50.000 de lei, pentru achizitia unor produse din categoria IT&C. Aceeasi categorie a adus totodata cel mai mare comision unui afiliat din 2Parale, in valoare de 813 lei.

Fashion si IT&C continua sa fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumparatorii online, in reteaua de afiliere 2Parale. Cu toate acestea, cea mai semnificativa ascensiune o au cartile, al caror numar de vanzari s-a majorat cu 276% comparativ cu primele trei trimestre din 2012.

”Pietele de comert online si marketing afiliat confirma trendul crescator pe care il urmeaza in ultimii ani. Pe final de an ne asteptam la o crestere accelerata pe fondul sarbatorilor de iarna si al activitatilor de marketing, precum Black Friday si iChallenge, competitia pe care urmeaza sa o lanseze 2Parale. Este interesant de urmarit dinamica anumitor categorii de produse, deja nu mai exista tipuri de articole care sa nu fi fost cumparate online. Acesta este si rolul infograficului pe care il lansam, sa oferim o imagine asupra evolutiei pietei de comert online si obiceiurilor de consum”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale.

Cea mai buna perioada pentru comertul online a fost septembrie, care a adus magazinelor online vanzari de peste 2,6 milioane de lei, numai prin 2Parale. Tot septembrie a fost si cea mai prolifica luna pentru afiliatii din 2Parale, care au totalizat castiguri de aproape 160.000 de lei.

La nivel de obiceiuri de consum, miercuri si joi sunt zilele preferate pentru cumparaturi, cu mici variatii in functie de categoria articolelor procurate. Dupa cum s-a observat si la inceputul anului, tot mai multi romani plaseaza comenzi noaptea, de acasa, dupa o informare prealabila in timpul zilei. Cel mai mare flux de tranzactii online are loc in timpul pranzului, probabil de la birou in cazul multor cumparatori, cu o revenire si un nou varf dupa ora 20.00.

Pentru mai multe informaii, consultai infograficul 2Parale. Cifrele includ doar vanzarile finalizate pana la momentul redactarii raportului si sunt valabile pentru perioada ianuarie – septembrie 2012.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri