Intr-o decada sau chiar mai putin tehnologia hologramelor va evolua foarte mult si simultan se va ieftini suficient cat sa putem comunica, de la distanta, prin intermediul lor. De la 10-11 milioane de dolari, costul hologramei 2Pac, se va ajunge la 10-15$ transmisia, acasa, intr-un format mai rudimentar.
In Asia deja exista un sistem de holograme pentru care “copii platesc 10 $ sa le vada si sunt personaje care nici nu exista in realitate”, spune Mark Pascarella, CEO Ubervu, prezent la How to Web 2012.




“In viitorul apropiat vom vedea din ce in ce mai multe holograme la concerte, in entertainment si, culmea, emotiile umane vor fi «pacalite». Vom reactiona la fel la concertele viitoare ale lui Michael Jackson, Elvis Presley sau The Beatles, ca si cand ei vor fi LIVE pe scena”, sustine Pascarella.

El si-a insotit afirmatiile cu un studiu din care rezulta ca tinerii sub 25 de ani percep si inteleg mult mai bine mediul inconjurator si tehnologia decat cei mai in varsta. Tinerii sunt mult mai interactivi, “fac zoom” pe ceea ce conteaza in imprejurimile lor.

“Ganditi-va ca inca de la nastere copiii interactioneaza cu tehnologia. Creierul uman se adapteza si o accepta. La fel va fi si cu hologramele. Deja interactiunea om-om, viu, nu va mai conta atat de mult”, explica, energic, speakerul. “Am inceput sa invatam robotii, materia cenusie e mai sofisticata”.

Pe de alta parte insa, umanitatea este construita pe alte baze, in prezent vorbind de industrializare. Un mediu mai putin propice vitezei antreprenoriale. Cu toate acestea, tineri precum Mark Zuckerberg, co-fondatorul Facebook, a reusit “sa ocoleasca” greoaia “masinarie industrialo-politica” si sa se impuna. Ca si el, sunt multi tineri antreprenori care vor da tonul anilor urmatori.

“Bancile au fost principalele piedici in calea antreprenoriatului dar si ele au inceput sa fie ocolite, daca nu se adapteaza”, puncteaza seful UberVu.

Doua lucruri de stiut in antreprenoriat


Doua dintre lucrurile care ar fi fost util sa le cunoasca cand a intrat in antreprenoriat, si care nu sunt tocmai pozitive, sunt faptul ca, statistic, 50% dintre oamenii care vor interactiona cu tine “iti vor spune ca esti idiot” ca incerci sa faci proiectul tau.

“Uitati-va la Zuckerberg, care a creat o retea sociala pe care se afla o septime din populatia lumii. Dupa ce compania lui s-a listat pe Bursa, toti au inceput sa arunce in el, sa ii spuna ca nu se pricepe. Pana recent, la rezultatele financiare, cand Facebook a aratat ca poate sa performeze. Brusc, toti au dat din cap multumiti”.

Deci, oricat de bun esti, orice ai face, 50% dintre oamenii cu care interactionezi iti vor spune ca esti idiot, spune, zambind, Pascarella. Tu, ca antreprenor, trebuie doar sa te axezi pe proiectul tau.

Al doilea lucru este faptul ca cel mai important lucru pe care poti sa-l faci ca antreprenor nu are NICIO legatura cu compania ta. Majoritatea antreprenorilor incep de la premise gresite – ca ar construi un proiect pentru altii, ca rezolva problema saracilor, ca vor bani si asa mai departe.

“Ce conteaza si la ce trebuie sa te gandesti este ce fel de viata vrei sa traiesti – daca vrei sa ai copii, familie, casa, masina, cate ore vrei sa stai la birou sau in avion. Daca nu iti vei raspunde la interbari ce tin de tine, de persoana ta, antreprenoriatul nu este nimic. Timpul tau, viata ta”.

Pe de alta parte, cea mai mare frica privind revolutia tehnologica pe care o are speakerul prezent la How to Web este faptul ca, fiind atat de usor sa incepi sa faci proiecte, exigenta a inceput sa scada.

“Ambitia incepe sa scada, parca pluteste in aer un fel de lene, scad barierele. In loc sa se inoveze din ce in ce mai mult, mi-e teama ca se va inova din ce in ce mai putin. Antreprenorii incep sa se priveasca intre ei ca fiind noi staruri rock. Este usor insa sa construiesti proiecte, e greu de tot sa ai impact, in timp”.

Per total insa, traim poate cel mai complex moment din istoria omenirii. “Toti suntem, deci, niste porcusori de guineea”, incheie Pascarella.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri