Tendintele la nivel international in comertul online si social media incep sa se simta din ce in ce mai puternic si in Romania. Economia digitala romaneasca reuseste sa copieze si sa transfere know-how din vest in proiectele nationale suficient de repede, considera analistul specializat pe eCommerce Liviu Taloi.
Intr-un post pe blogul personal el subliniaza ca eCommerce-ul in particular este mereu in avangarda, fiind mereu primul in a experimenta noi instrumente si tehnici prin care sa aibe succes.

Taloi puncteaza mai multe tendinte in eCommerce dar si in social media anului 2013, unele dintre ele deja amintite anterior de wall-street.ro. In continuare SoLoMo (Social, Local, Mobile) devine din ce in ce mai palpabil, mai usor de comercializat.

“La noi Social Media a avut o expansiune mare in 2012 si aceasta se va intampla si in 2013. Vor fi mult mai multe campanii desfasurate in social media iar comertul online romanesc nu va fi singurul care va profita de acest lucru. Stiu ca inca se cauta Sfantul Graal cu social media, sunt companii care inca nu si-au gasit locul corect printre bloggeri sau influenceri, dar stiu multe exemple de magazine online care au deja succes si vand efectiv cu ajutorul acestui “nou” (sau e deja vechi?) canal media”, scrie Taloi. Deci, social media vinde, daca stii cum sa o abordezi.

Se asteapta de asemenea primii pasi mai importanti ai mobile.

“Daca despre social media nu as putea zice ca in 2013 va exploda (oricum o va face mai bine decat in 2012), despre Mobile, cu tot ce inseamna marketing mobile, eCommerce pe mobile, advertising pe mobile, aplicatii pe mobile, pot spune la unison cu alti specialisti de afara ca anul acesta va fi anul exploziei”, subliniaza el.

Cat despre Local, inca nu i-a venit vremea, cel putin nu in Romania.

Un alt punct atins de Liviu Taloi este privitor la marketingul online, care va deveni din ce in ce mai sofisticat. “Nu vom mai vorbi de un funnel, ci despre un Customer Journey cu mai multe touch-points, nu vom mai vorbi despre ecommerce, ci despre multi-channel commerce. Si in orice caz peste tot la comanda va fi maria sa, Clientul”.

Citeste mai multe pareri ale analistului pe blogul sau. De asemenea, wall-street.ro a realizat in exclusivitate materiale privind evolutiile mai multor industrii in 2013, printre care si eCommerce.

Dumneavoastra care considerati ca vor fi punctele esentiale ale eCommerce-ului in 2013? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri