Daca va imaginati ca investitia timpului si a resurselor intr-o pagina de Facebook pentru afacerile la inceput de drum sau pentru cele de mici dimensiuni este una necesara pentru a dezvolta un business, ei bine lucrurile nu stau chiar asa.
Forbes a identificat principalele motive pentru care un astfel de business nu trebuie sa se bazeze in principal pe aceasta strategie.

Desi realizarea unei pagini de Facebook pentru o companie nu dureaza foarte mult timp, lucrurile se complica abia din momentul imediat urmator, cand respectiva pagina trebuie sa inceapa sa fie promovata, mesajele acesteia sa devina tot mai viralizate, iar in final sa aduca nu doar trafic, ci si rezultatele asteptate.

Pasul necesar in dezvoltarea paginii web este strangerea de “like-uri”. Cel mai bun mod de a “te face auzit” este, potrivit celor de la Forbes, prin intermediul plug-in-urilor dedicate Facebook, pe care trebuie sa le incluzi in pagina web de care dispune compania.

Intrucat aceasta metoda are o rata de acces destul de scazuta, pasul urmator si firesc ar fi achizitionarea de spatii publicitare pe reteaua de socializare, care ii va indruma pe vizitatori si utilizatori catre pagina de Facebook a companiei. Acest lucru nu este insa cea mai eficienta solutie – asta deoarece achizitionarea de spatiu publicitar pe reteaua de socializare costa – si destul de mult.

Aceasta metoda a generat o crestere a numarului de like-uri pe pagina LulluBee.com, dar costurile pentru publicitate pe Facebook variau intre 27 de centi si 57 de centi pentru un singur Like.

Aplicand aceasta metoda, site-ul a crescut rapid ca si numar de like-uri pe pagina de Facebook, lumea a inceput sa auda de business-ul LulluBee.com, dar cineva a observat o greseala.

Ce s-a intamplat de fapt?


Dupa ce au inceput sa posteze diferite mesaje pe pagina de Facebook a proiectului, realizatorii paginii si-au dat seama ca din cei peste 6.000 de utilizatori care au dat Like, nu toti observau informatiile publicate pe Wall (peretele de pe Facebook - n. red).

Spre exemplu, din cele peste 6.000 de like-uri obtinute de pagina de Facebook, circa 50-100 de utilizatori (ceea ce reprezinta intre 1 si 5%) vedeau cu adevarat postarile. Mai mult decat atat, raportul dintre investitia in promovarea pe Facebook si numarul de clienti efectivi nu aducea niciun beneficiu acestui tip de business.

Totusi, Facebook a gasit o varianta pentru astfel de situatie. Dar si aceasta presupune costuri suplimentare. Este vorba despre un buton in dreptul fiecare postari care poarta denumirea de “Promote” (promoveaza – trad.), unde tarifele variaza intre 5 - 300 de dolari pentru ca fiecare mesaj al tau sa ajunga pana si la 50.000 de persoane.

Si pentru ca isi doreau foarte mult sa dezvolte business-ul si prin intermediul retelei de socializare, reprezentantii acestuia au efectuat 20 de astfel de mesaje, avand costuri care variau intre 5 si 50 de dolari.

Dar rezultatele care au urmat au fost destul de sumbre.

In acest mod, costul real pentru un singur click se ridica la 2$, iar in unele cazuri poate atinge si pana la 12$. Daca ne raportam la numarul de Like-uri pe pagina, click-urile pe link fara sa vorbim de like-urile pe care le inregistreaza postarea sau numarul de comentarii ori de share-uri valoarea creste simtitor de la 6 dolari la 20, in unele cazuri chiar si pana la 50 de dolari.

Comparativ cu alte metode de crestere a vizibilitatii, cea oferita de Facebook, prin popularizarea paginilor de companii nu este, cel putin in acest caz, cea mai convenabila.

Concluzia de aici ar fi ca ori reteaua de socializare schimba modul in care face isi tarifeaza mesajele publicitare si incearca sa le faca mai accesibile, ori cautati alte variante de promovare.

Voi ce experiente ati avut pana acum cu paginile de Facebook ale companiei? Cum vi se par tarifele? Ati inregistrat cresteri consistente de vanzari prin intermediul retelei de socializare?
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri