5 Februarie 2013
TOP: 10 mituri spulberate despre comertul online
In fiecare zi, directorii din retail si industria bunurilor de larg consum sunt asaltati de previziuni ale unui viitor ce se apropie cu mare viteza, unde cumparaturilor se vor orienta mai mult spre dispozitive precum tableta si pe telefonul inteligent care poate conduce la un continuu declin al magazinului traditional, unul dintre factori fiind rolul central al social media pentru urmatoarea generatie de cumparatori. PwC a incercat sa identifice 10 mituri despre comertul online. Concluziile studiului, in slide-urile de mai jos!
Mitul 1 - Social media si comertul cu amanuntul
Analizate independent, platformele social media nu par sa devina canale importante de comert cu amanuntul in viitorul apropiat. Insa devin din ce in ce mai populare in fiecare an si genereaza un procent tot mai mare de cumparaturi pe toate canalele, nu numai pe cele online.
Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.
Mitul 2 - In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare
O parte dintre cumparatorii de pe canale multiple afirma ca apeleaza la cercetarea ofertei in online, insa mai multi dintre acestia prefera sa cumpere produsele de la un magazin traditional.
Mitul 3 - Tableta va depasi PC-ul in topul preferintelor pentru cumparaturi
Cumparatorii folosesc in continuare intr-o proportie covarsitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumparaturi online. Tabletele si telefoanele inteligente nu par sa recupereze teren in viitorul apropiat – insa exista potential ca acestea sa devina mai importante pentru alte etape din procesul de cumparare.
Mitul 4 - Consumatorii internationali se aseamana tot mai mult
Cu toate ca se cumpara mai mult ca niciodata de la comercianti internationali, depasindu-se chiar si granitele prin intermediul serviciilor online, exista in continuare o gama larga de diferente locale in comportamentul consumatorilor.
Mitul 5 - China = modelul online de comert al viitorului
China se afla intr-o pozitie fruntasa in ceea ce priveste o serie de tendinte cheie, insa consideram ca modelul lor online si optiunile multiple pentru cumparaturi sunt unice.
Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.
Mitul 6 - Comerciantii domestici vor fi mereu in avantaj
Comerciantii straini isi fac loc pe listele de furnizori preferati ai consumatorilor pentru comertul cu amanuntul de pe canale multiple.
Mitul 7 - Jucatorii de top din online vor fi mereu in avantaj fata de cei din retail
Multi dintre jucatorii domestici care actioneaza exclusiv in online au un avantaj competitiv propriu.
Mitul 8 - Comerciantii, mai bine pozitionati decat brandul
Consumatorii cumpara direct de la producatori si multi nu mai fac o diferentiere intre comercianti si brandurile preferate.
Mitul 9 - Comerciantii online vand produse si pe alta canale
Consumatorii cheltuiesc mai mult in favoarea comerciantilor preferati care se afla pe canale multiple, si nu se reorienteaza pur si simplu catre un canal diferit.
Mitul 10 - Pretul mic, principalul factor de decizie
Cumparatorii apreciaza calitatea si brandurile inovatoare in defavoarea pretului atunci cand cumpara de la comerciantii preferati de pe canale multiple.
*NOTA: Studiul Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing („Demistificarea cumparaturilor online: Cele 10 mituri ale comertului cu amanuntul pe canale multiple”) se bazeaza pe opiniile a mai mult de 11,000 de cumparatori online in 11 tari de pe trei continente, incluzand atat economii mature, cat si piete emergente. Cele 11 tari incluse in studiu sunt Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii.
Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.