Investiti in promovarea afacerilor voastre, dezvoltati doar functionalitatile strict necesare site-ului si pastrati 5% din bugetul lansarii pentru finantarea unui audit, a declarat pentru wall-street.ro, Alexandru Lapusan, cofondator si CEO al Zitec, una dintre cele mai importante companii locale specializate in dezvoltarea de produse si aplicatii online.

Alexandru Lapusan, CEO si cofondator al Zitec, va fi speaker in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.

Sfaturi pentru cei care lanseaza o afacere cu prezenta pe interne: 1. Un lucru deosebit de important si adesea ignorat de cei ce isi lanseaza prezente online pentru afacerile lor este sa gandeasca strategia si bugetul de online marketing. Adesea se fac investitii pentru dezvoltarea unor platforme de vanzare online, dar nu se aloca atentie si bani promovarii acesteia. O, fara un plan de promovare singurul lucru ce poate fi garantat este ca vor fi zero sau foarte putine vanzari. Deci, luati-va alaturi nu doar un dezvoltator software, ci si un specialist in marketing online.

2. Limitati dezvoltarea de functionalitati la strictul necesar. Vad foarte des antreprenori care vor sa isi lanseze un magazin online cu toate functionalitatile liderului de piata, uneori doar pentru ca acesta le are. Costul dezvoltarii creste (sau determina alegerea unui dezvoltator foarte ieftin), durata dezvoltarii creste, iar, dupa lansare, adesea, nici nu sunt folosite toate functionalitatile dezvoltate. Orice noua functionalitate poate fi adaugata in viitor si ar trebui sa fie adaugata doar daca investitia in dezvoltarea ei se justifica prin perspectiva vanzarilor obtinute.

3. In cadrul oricarui proiect, pastrati in jur de 5% din buget pentru a finanta un audit, acoperit de o terta parte. Astfel, te poti asigura ca produsul primit este intr-adevar de calitate, nu are vicii ascunse si nu vei avea surpriza ca esti fortat sa platesti rezolvarea unor probleme dupa iesirea din garantie sau sa realizezi ca dezvoltarile viitoare costa din ce in ce mai mult. Selecteaza firma X pentru dezvoltare si firma Y pentru audit, la final vei fi mult mai castigat mai ales daca tu nu ai experienta in dezvoltarea software si iti este greu sau imposibil sa controlezi ce ti s-a livrat.

Serviciu de audit pentru companii cu prezenta online

Pentru a incuraja utilizarea solutiilor cloud, in urma cu cateva luni Microsoft a lansat in parteneriat cu Zitec un serviciu prin care realizeaza audituri pentru companii care au prezenta online, o parte din costul auditului fiind cofinantat de cele doua firme. Cofinantarea este in proportie de 80%, in limita a 7.000 de lei.

„Cea mai frecventa vulnerabilitate si greseala frecventa gasita in auditurile companiilor tine de faptul ca anumite date confidentiale pot ajunge in situatia de a fi stocate fara nici un fel de protectie sau folosindu-se metode de protejare insuficiente. Apoi, in unele situatii, exista fisiere cu date importante care pot fi accesate foarte usor din internet, acestea fiind practic publice. Fie ca acest lucru se datoreaza neglijentei sau unei scapari de securitate, aceste fisiere pot contine date sensibile sau informatii utile ce pot fi obiectul unor atacuri informatice”, mai spune Lapusan.

Seful Zitec nu a oferit date exacte despre costul unui astfel de audit, el afirmand ca pretul depinde de dimensiunea aplicatiei studiate si de domeniile acoperite.

„Se pot analiza atat elemente de securitate, optimizare, calitate a codului, calitate a arhitecturii software, cat si elemente de usurinta in utilizare, functionarea corecta a aplicatiei sau optimizare pentru motoare de cautare. Din pacate, in Romania, auditurile IT se fac foarte rar, mai ales in sectorul aplicatiilor online. Mai mult decat atat, exista foarte multe cazuri in care un cumparator al unui business online nu stie de fapt ce a achizitionat, tocmai din cauza faptului ca neglijeaza aspectul efectuarii unui astfel de audit”, explica managerul.

Zitec este unul dintre principalii producatori locali de aplicatii online, cu afaceri de 1,4 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 25% fata de 2011.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri