21 Martie 2013

Click-uri false: agentii de advertising pagubite cu milioane de dolari



O retea de mii de computere a furat milioane de dolari de la advertiseri prin generarea de vizualizari si click-uri false pe reclame, scrie BBC.co.uk.

Malware-ul denumit Chameleon a simulat click-uri pe reclame implementate in peste 200 de site-uri. Compania de analiza online Spider.io a subliniat ca programul este responsabil de pagube de pana la 9 miliarde de vizualizari false pe luna.

Website-urile care afiseaza publicitate display primesc bani atunci cand o reclama este vizualizata – CPI. Advertiserii care vand un produs sau serviciu platesc owner-ului site-ului o suma fixa de bani de fiecare data cand reclama respectiva este vizualizata.

Reclamele sunt plasate pe website-uri, de cele mai multe ori, de retelele de advertising.

Vizualizarile false nu aduc insa niciun ban acestora. Daca un malware genereaza click-uri, persoana din spatele sau poate fi platit de fiecare data cand un astfel de click are loc.

Spider.io spune ca circa 95% din computerele infectate sunt in SUA.

“Programul malware simuleaza foarte bine comportamentul uman”, spun reprezentantii companiei.

Advertiserii au piedut circa 6 milioane de dolari/luna ca urmare a vizualizarilor si click-urilor false pe publicitatea de pe site-uri realizate de programul malware.



Citeste si